La protesta contra el Quart Cinturó a Terrassa ha acabat amb dues persones identificades. L’acte de rebuig al nou tram de la Ronda Nord ha congregat prop d’una vintena de persones que amb pancartes han fet palès el seu malestar pel que consideren una infraestructura innecessària i perjudicial per al territori. S’han reunit a la plaça de l’Arquitecte Gaudí, al barri de Can Tries, de Viladecavalls, una de les zones més afectades durant mesos i mesos per les obres.
L’acte estava convocat des de La Paparola – Assemblea Ecologista de Terrassa i Arran Terrassa, que han volgut visibilitzar, d’aquesta manera, la campanya “Fins aquí hem arribat”. S’han col·locat diverses lones penjant del pont que travessa la C-58 i C-16, les quals lluïen missatges crítics amb els dos governs, català i espanyol. “Qui s’estima la terra, no la trinxa”, deia una pancarta.
“Volem mostrar el rebuig a la construcció del nou tram del Quart Cinturó, anomenat Ronda Nord. Perquè no pot ser que els representants polítics neguin la crisi climàtica i crisi per sequera i que es continuï apostant per un país amb un model de desenvolupament que no té aturador”, han manifestat els organitzadors de la protesta.
No han estat pas sols. Fins a quatre furgonetes de Mossos d’Esquadra s’han desplaçat ben d’hora en el punt de trobada i els han estat vigilant a certa distància. Des d’Arran Terrassa i La Paparola han lamentat la presència del cos policial, a la qual han considerat “desproporcionada”, i han rebutjat que s’hagi un cop s’ha finalitzat l’acte, s’hagi “identificat a dos militants només per defensar les nostres vides i la nostra terra”. La formació política ha subratllat que “la repressió no ens atura, ens fa més fortes”, i ha alertat que estan disposades a continuar sortint “al carrer per defensar la nostra terra”.
Paparola i Arran Terrassa es demana que s’aturin les negociacions per tirar endavant el tram Terrassa-Sabadell del Quart Cinturó. A més a més, es demana redoblar esforços en la defensa d’uns espais naturals amenaçats i per una transició ecosocial de base molt més propera, un decreixement redistributiu compatible amb la vida de les persones i el planeta.

Acord per tirar endavant la Ronda Nord
La concentració s’ha produït coincidint en el temps amb la inauguració del tram d’Abrera-Terrassa per part del ministre de Transports, alcaldes i autoritats que s’han aplegat a l’inici de la carretera, al municipi del Baix Llobregat, per “tallar” la cinta i donar per finalitzat un projecte que arriba amb dècades de retard.
Justament, el ministre Óscar Puente ha fet referència a la futura Ronda Nord, afirmant que s’ha arribat a un acord amb el Govern de la Generalitat per tirar-la endavant. Es parla, de forma exclusiva, del tram que ha de connectar Terrassa i Sabadell per la zona nord, essent la continuació de l’actual B-40, que finalitza en una rotonda a Can Roca. En cap cas, per ara, es contempla una possible ampliació fins a Granollers.
Un cop arribat a l’acord, ja es pot començar a tramitar el conveni. No ha posat, però, un calendari per cap dels passos que s’han de fer abans que sigui una realitat. Només ha recordat que aquest conveni contempla les mateixes condicions que ja es van pactar en el protocol firmat l’estiu passat amb el Govern, pel qual l’Estat invertirà 200 milions mentre que serà l’administració catalana qui redacti els estudis i projectes corresponents.
