El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac vol saber què en pensen els visitants. “Has notat canvis d’afluència de visitants en els darrers anys?”, “Quins impactes negatius del turisme destacaries?”, “Consideres que els Espais Naturals són accessibles per a tothom?”. Aquestes són algunes de les preguntes que la Diputació de Barcelona, a través de la Gerència de Serveis d’Espais Naturals i la Gerència de Serveis de Turisme, fa als ciutadans i als agents del sector turístic en una enquesta oberta.
El motiu és ajudar a redactar el Pla de màrqueting turístic dels sis espais naturals que compten amb la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS): Parc Natural del Montseny, Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, parcs del Garraf, d’Olèrdola i del Foix i Parc de la Serralada Litoral (en procés d’obtenir-la). Aquest interès ve marcat després de rebre una subvenció amb el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions PSTD, i que entre les diferents accions que es porten a terme finançades amb els fons europeus, hi ha la creació d’un Pla de màrqueting de turisme sostenible en Espais Naturals.
Activitats, percepció i afluència
D’aquesta manera, s’ha engegat una enquesta als ciutadans i una altra al sector turístic sobre la percepció del turisme als espais naturals. Estarà activa fins al 15 d’agost, i la Diputació anima a la participació ciutadana “per construir, entre tots, el millor model turístic per als espais naturals”. L’enquesta, que té una durada d’uns 6 minuts, pregunta sobre la freqüència de visita als espais naturals, les activitats que el visitant hi realitza, quina percepció té del turisme al territori, i si ha notat canvis en l’afluència. També es pregunta per la governança i participació del que es fa als espais naturals i per la comunicació d’aquestes activitats i de la gestió.
Les respostes han de permetre detectar oportunitats i reptes reals del sector al territori, definir accions de promoció i comunicació alineades amb els valors de sostenibilitat, així com fomentar la col·laboració i les bones pràctiques entre els agents turístics de la província.

