Ens arriba un nou front de tempesta a Terrassa, o això és el que indiquen els mapes, a dia d’avui. Protecció Civil de la Generalitat ha activat en “Alerta” el Pla Especial d’Emergències per Inundacions de Catalunya (INUNCAT) per la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de pluges que poden ser intenses diumenge a pràcticament a qualsevol punt de Catalunya i especialment a partir del migdia a punts de les comarques de Girona i Catalunya Central.
A Terrassa, l’alcalde Jordi Ballart ha posat en prealerta el Pla d’Emergència Municipal, tenint en compte que el risc és moderat (alerta groga, en grau 2/6) i que es circumscriu entre les dues del migdia del pròxim diumenge dia 21 de setembre, i fins a les dues de la matinada del dilluns, dia 22 de setembre.
La nit de diumenge a dilluns, en alerta
La predicció del SMC indica que dissabte ja es preveu l’arribada d’alguns ruixats dispersos, sobretot a punts del litoral i del Pirineu occidental, que podran ser d’intensitat feble o puntualment moderada. Però serà diumenge quan està previst que arribi el gruix de la pertorbació. En aquest sentit, es preveuen precipitacions extenses, que al matí s’iniciaran a la meitat oest i de cara a la tarda i vespre podran afectar qualsevol punt del país. Meteocat alerta que les precipitacions podran ser d’intensitat forta i anar acompanyades de tempesta i fort vent, especialment a punts de les comarques de Girona i Catalunya Central.
🌧️El #CECAT, ha activat l'#INUNCAT en alerta per previsió de pluges intenses a partir de dissabte al vespre.
— Ajuntament de Terrassa (@ajterrassa) September 19, 2025
L'alcalde, @jordi_ballart, posa en #prealerta el pla d'emergència Municipal.
A #Terrassa 21/09🟠risc moderat, de 14 a 2h del 22/09https://t.co/N1ARBYQxOB@trsemergencies pic.twitter.com/rSqR2mmde7
De cara a dilluns la pluja, s’anirà restringint a la meitat est de Catalunya i a la resta de litoral i prelitoral central, on també podran ser fortes. Protecció Civil recorda la importància d’extremar les precaucions en la mobilitat i en les activitats a l’exterior davant la possibilitat d’episodis de pluja localment intensa. Eviteu travessar, rius, rieres i barrancs, i apropar-se a zones inundables.
Aquest mes de setembre ja hem tingut un parell d’episodis de fortes precipitacions, la darrera, ara fa just una setmana, que va venir acompanyada de calamarsa i que va ocasionar diverses sortides dels Bombers per inundacions i danys a la via pública, per exemple, quan van quedar totalment embassats un carril de la C-58 direcció Manresa, sota els ponts de l’avinguda del Vallès a Can Parellada i algunes plaques de clavegueram es van veure sobrepassades. Tot i que la descàrrega més important va tenir lloc a pocs quilòmetres, al Baix Llobregat -Martorell i rodalies-, aquí vam recollir un pot patac que va tornar a omplir les nostres rieres.