MónTerrassa
En marxa la campanya per protegir-nos del mosquit tigre a Terrassa

Les Fonts marca l’inici de la campanya per protegir-nos del mosquit tigre. Ho farà amb una xerrada oberta a tota la ciutadania el pròxim dia 17 de juny, a les set de la tarda (19 hores), al Casal Cívic del barri. Anirà a càrrec d’un expert del Servei de Control de Mosquits del Baix
Llobregat, el qual explicarà les mesures preventives que cal adoptar per evitar l’expansió d’aquest insecte. La sessió abordarà mesures útils i aspectes pràctics per controlar la proliferació de mosquits.

Des de l’Ajuntament són conscients que les focus de cria del mosquit tigre es reparteixen entre la via pública i les propietats privades, i per això fan una crida als terrassencs a ser partícips de la lluita i a evitar aquelles accions que promouen la concentració i reproducció d’aquest insecte. Estem parlant, especialment, de les petites acumulacions d’aigua estancada, ja siguin bidons, recipients, dipòsits, canalitzacions o piscines i basses. “La prevenció ha de ser compartida”, recorden des del servei de Medi Ambient de l’Ajuntament.

Participar en el projecte Mosquito Alert

Recalquen que és important mantenir “les finques netes i desbrossades”, i demanen a la població, sobretot aquella que viu en barris i urbanitzacions residencials, que vigilin els jardins i patis. “La col·laboració ciutadana és important”. Per aquest motiu, des de fa ja uns anys, Terrassa participa en el projecte Mosquito Alert, amb una aplicació que forma part d’un projecte cooperatiu en què l a ciutadania comparteix les seves observacions per tal de lluitar contra l’expansió de mosquits invasors i transmissors de malalties infeccioses. Només cal que, en cas de detectar algun exemplar de mosquit tigre, les persones facin una fotografia i l’enviïn a través de l’aplicació mòbil a aquesta plataforma. Les dades generades són útils per la ciència, ja que permeten estudiar la distribució geogràfica i la seva estacionalitat durant tot l’any.

Es recorda que a més de l’APP, les persones que detectin possibles punts de cria de mosquit tigre poden contactar amb el servei de Protecció de la Salut del servei de Medi Ambient de l’Ajuntament. En el moment que es detecta un focus o es rep una comunicació d’un veí tècnics municipals faran la inspecció i es posarà en marxa el tractament corresponent, en el cas que sigui a la via pública.



Comparteix

Icona de pantalla completa