Terrassa serà un dels punts de sortida d’una gran marxa de torxes amb la qual es vol denunciar la repressió policial contra l’independentisme. Es tracta d’un acte reivindicatiu organitzat des de l’Assemblea Nacional Catalana i que tindrà lloc el pròxim 30 de setembre.
Al Vallès Occidental s’han preparat dues columnes que convergiran totes en un únic punt: el complex d’Ègara dels Mossos d’Esquadra. A la resta del territori català també s’han organitzat diferents actes el mateix dia i amb el mateix leitmotiv: “exigir que s’acabi la repressió de la policia i les institucions catalanes contra el seu propi poble”.
Una força repressora igual que la policia espanyola
En el comunicat en què s’anuncia la marxa exposen els diferents arguments que han conduït a dur a terme aquesta acció: per un cantó, volen que els Mossos d’Esquadra “tornin a ser el cos de seguretat proporcionat i assenyat que va ser el Primer d’Octubre. Mesurat i democràtic, sense càrregues indiscriminades contra el món independentista”. Per l’altre, exigeixen al Departament d’Interior de la Generalitat que es retiri de totes les causes en què participa com acusació contra activistes independentistes.
“No volem la presència de forces de repressió espanyoles al nostre territori, però tampoc volem una policia catalana que actuï com les forces de repressió espanyoles”, sentencien. Per això, convoquen a la ciutadania vallesana el dia 30 de setembre per plantar-se a la seu dels Mossos i denunciar públicament “els atemptats contra les nostres llibertats nacionals i contra l’exercici de la democràcia i dels drets fonamentals de manifestació”.

Punts d’inici de la Marxa de Torxes
A les 19.45 h des de dos punts:
- Capella de Can Gambús (Sabadell). Hi ha aparcament lliure a la zona. Hi porten els autobusos de les línies F4, L4, L7, L14, L44 baixant a la parada “Albéniz” situada a la carretera de Terrassa.
- N 150 a l’altura de l’Hospital de Terrassa. Hi ha una esplanada a l’altre costat de la carretera. També s’hi pot arribar en bus, amb les línies 1 i H.
Les torxes es repartiran en els dos punts de sortida (donatiu de 3 €). Es demana als participants que es portin frontals i llanternes per fer el camí de tornada quan acabi l’acte. També es recomana dur roba i calçat còmodes.
Prèvia a Sant Quirze: a les 19.15 h davant del pavelló esportiu. S’anirà a Can Gambús a peu.