MónTerrassa
La nova marca turística «Terrassa» reforça el patrimoni industrial
  • CA

Terrassa estrena una nova marca turística, i ho fa reforçant el patrimoni industrial i el caràcter d’avantguarda de la ciutat. La nova proposta «Terrassa» vol posar l’accent en la singularitat del patrimoni de la ciutat, industrial i modernista, i com Terrassa ha sabut mantenir el seu caràcter amb el pas de temps en transformació permanent. Així ho ha afirmat l’alcalde Jordi Ballart durant la presentació de la nova imatge i d’altres productes turístics, que s’ha celebrat aquest migdia a la Sala Muncunill. Juntament amb l’alcalde, també hi han assistit el regidor de Turisme, Pep Forn, i la tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica i Projecció de la Ciutat, Núria Marín.

“Terrassa és una ciutat que té molt a oferir als mateixos terrassencs, però també té molt a oferir a tothom que ens visita”, ha exposat l’alcalde. Per això, “volem obrir encara més la ciutat, millorant i ampliant la nostra oferta per ser una destinació turística de qualitat”. La nova marca vol esdevenir el paraigües de tota la diversitat de productes i ofertes turístiques existents, amb un valuós patrimoni industrial com a tret identitari.

La proposta gràfica ha estat elaborada per la Consultoria de Comunicació Estratègica Pau Canaleta, i se centra en un element comú de molts elements patrimonials de la ciutat: les voltes. En total, son set voltes que representen els set districtes de Terrassa i que s’incorporen sútilment en la tipografia de la marca. Per la seva banda, Forn ha exposat que la renovació de la marca ha estat un procés creatiu del qual “hem gaudit i ens han fet donar compte de la quantitat de coses que tenim a la ciutat“.

Un dels principals productes que ofereix, és un gimkana digital i presencial per descobrir la ciutat alhora que es es resol “El Minsteri Muncunill”, nom que porta la gimkana. Es tracta d’una aventura per gaudir en família que té com objectiu és resoldre 12 enigmes en 80 minuts mentre es descobreixen racons que no surten a les guies turístiques.

Un pas estratègic per la creació d’aquesta nova marca va ser el Pla de Màrqueting Turístic de Terrassa, aprovat en el Ple de mes de març de l’any 2021 per unanimitat de tots els grups municipals. Aquesta Pla contenia un seguit d’estratègies i accions per incrementar la projecció i l’atractivitat de l’oferta turística. En el document, també s’incloïa la renovació de la marca com un element clau d’aquesta estratègia.

L’acte ha comptat amb la presència dels principals agents vinculats al sector turístic de la ciutat, així com de representants de l’àmbit de Turisme de la Diputació de Barcelona i d’altres administracions.

Comparteix

Icona de pantalla completa