Màquina de tren a la Rambla | J.M.O

!--akiadsense-->

Qui no s’ha aturat alguna vegada a la Rambla per veure una màquina de tren plantada en una plaça? I qui no s’ha preguntat què hi fa allà, a la cruïlla amb el carrer de Galileu? És de veritat? D’on ha sortit? Va circular per vies? Eb voleu saber una mica la seva història? Ho intentaré. De ben segur que és un dels elements que totohm coneix. Gosaria dir que els 220.000 habitants de la ciutat saben de què parlem quan diem allà, a la màquina de tren,

Doncs ja fa cinquanta anys -si no vaig errat, ja 52- que la ciutat gaudeix d’aquesta locomotora negra en aquest indret. I sí, és de veritat, va rodar per vies en funcionament, no és pas una escultura. Des del 26 de juny de 1968 tenim “la petita”. Nens i grans hi pujavem i hi jugaven. Ara una tanca ho impedeix i evita la degradació de la part interna, i ja no s’hi veuen pidolaires amagant-se de la pluja.

La màquina la va construir Marcinillé Coullet, a Bèlgica. Va sortir de fàbrica el 25 de febrer de 1886 amb el núm. 020-0234. Les seves característiques són: 6,422 metres de llarg; 19.350 kg de pes, capacitat d’aigua, 2,200 metres cúbics, i de carbó 500 Kg; potència 288, esforç de tracció, 2,891 Kgs i un recorregut de 2.296.817 km. Es va comprar per subscripció popular patrocinat per l’Ajuntament de Terrassa i el diari Tarrasa Información per retre un homenatge simbòlic al que havia representat l’arribada del ferrocarril pel desenvolupament social, polític i econòmic de la vila.

De l’estació el Nord va ser traslladada al seu lloc definitiu. Al peu hi ha una placa commemorativa de pedra amb una inscripció: “Tarrasa a la máquina de vapor. Monumento homenaje simbolizado en la locomotora La pequeña.”

Placeta a la cruïlla entre Rambla i Galileu amb la màquina de tren | J.M.O.

!--akiadsense-->

Comparteix

Icona de pantalla completa