MónTerrassa
L’oficina de l’Agència Tributària de Catalunya s’estrena amb la renda 2017
  • CA
L’oficina a Terrassa es troba al carrer Joan Artigues, a Sant Pere | Cristóbal Castro

!--akiadsense-->

L’Agència Tributària de Catalunya obre les seves portes aquest mes de maig per ajudar als contribuents de les comarques barcelonines a confeccionar la seva declaració de l’IRPF corresponent a l’exercici 2017. Amb aquesta finalitat, l’Agència catalana ofereix per primera vegada el servei de cita prèvia a les oficines territorials de Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, i les oficines compartides de Vilanova i la Geltrú i l’Hospitalet de Llobregat. Aquests nou espais se sumen a la seu de l’ATC a la Zona Franca de Barcelona i del Barcelonès Nord que ja hi havien participat en la Campanya de la Renda en edicions anteriors.

L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) ajudarà a confeccionar la declaració de l’IRPF corresponent a l’exercici 2017 a tots els contribuents de les Terres de l’Ebre que ho sol·licitin, a través del servei de cita prèvia, a l’oficina territorial de Tortosa i la compartida de Mora d’Ebre. Aquestes oficines, a excepció de la de la Zona Franca i el Barcelonès Nord, van obrir les seves portes el passat 4 de setembre i se sumen a les altres vint-i-dos que l’Agència catalana té distribuïdes arreu del territori.

El termini de sol·licitud per ser atès presencialment a les oficines de l’ATC entre el 10 de maig i el 2 de juliol es pot reservar a través del telèfon 901 22 33 44, a partir del proper 8 de maig. Aquells contribuents que hagin de fer la declaració de l’impost de patrimoni també podran demanar cita prèvia a través de la seu electrònica de l’ATC o del telèfon 012. En total, 78 persones de l’ATC repartides per tot Catalunya es posaran a disposició dels ciutadans per ajudar-los a elaborar la seva declaració de renda i patrimoni.

Aquest divendres, el secretari d’Hisenda de la Generalitat i president de l’ATC, Albert Castellanos, acompanyat del director de l’agència catalana, Eduard Vilà, i l’alcalde d’aquest municipi, David Bote, han visitat avui l’Oficina Territorial a Mataró, després de vuit mesos en funcionament. Des del passat mes de setembre i fins al 31 de març, les oficines de la demarcació de Barcelona han recaptat un total de 1.456.033.975,12 euros, han atès unes 91.876 persones i han gestionat 361.845 expedients.

Entre els serveis oferts per l’Agència catalana destaquen, per exemple, el d’assistència en l’elaboració d’autoliquidacions de tributs gestionats per l’ATC (servei de cita prèvia); informació i assistència general i bàsica en relació amb els impostos que gestionen les diputacions, els ajuntaments i altres ens locals adherits a la xarxa Tributs de Catalunya; o informació relacionada amb l’estat dels deutes que gestiona l’ATC en període voluntari i executiu, entre d’altres.

8 mesos de desplegament territorial

El passat 4 de setembre, l’ATC va culminar el desplegament territorial iniciat l’any 2017 amb l’ampliació de 4 —les delegacions territorials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona— a 19 oficines distribuïdes arreu de la geografia catalana: Barcelona (Poblenou, oberta al febrer), Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, la Seu d’Urgell, Reus i Tortosa.

L’objectiu és oferir els mateixos serveis a tots els ciutadans de Catalunya, amb el mateix nivell d’eficiència i qualitat amb què ja es presten a les quatre delegacions de l’Agència. Aquest model en xarxa es complementa amb 13 oficines compartides amb entitats locals (diputacions, consells comarcals i ajuntaments): l’Hospitalet de Llobregat, Cervera, Igualada, Vilanova i la Geltrú, el Vendrell, Olot, Valls, Móra d’Ebre, Solsona, Berga, Ripoll, Vielha i Tremp.

En total, l’ATC ja disposa de 32 oficines distribuïdes arreu de la geografia catalana.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa