MónTerrassa
L’Institut Escola Sala i Badrinas, operatiu ja el proper curs escolar
  • CA
Jordi Ballart, acompanyat de Teresa Ciurana, s’ha reunit amb el conseller d’Educació Josep Bargalló
Jordi Ballart, acompanyat de Teresa Ciurana, s’ha reunit amb el conseller d’Educació Josep Bargalló | A.T.

!--akiadsense-->

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, acompanyat de la tinenta d’alcalde de Cicles de la Vida, Teresa Ciurana, s’ha reunit aquesta tarda amb el conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Josep Bargalló, a la seu del Departament a Barcelona. L’alcalde ha valorat la reunió com a «molt positiva i satisfactòria, perquè s’ha fet pal·lesa una clara voluntat de corresponsabilitat entre el Departament d’Educació i l’Ajuntament, amb voluntat real de treballar per l’equitat i la inclusió i cap a un model educatiu d’èxit».

Segons l’alcalde, la reunió «marca l’inici d’una nova etapa de relació entre les dues administracions per treballar plegats i de manera corresponsable per l’èxit educatiu, que és una prioritat de ciutat”. L’alcalde i el conseller han acordat que Bargalló visitarà la ciutat en el decurs de les pròximes setmanes, previsiblement al febrer, per concretar els acords en aquesta línia.

A la reunió també s’ha parlat sobre la creació d’una comissió tècnica per avançar en el projecte del nou edifici de l’Institut Escola Sala i Badrinas. El nou institut escola estarà operatiu ja el proper curs escolar, 2020-2021, a les instal·lacions de l’Escola Auró, al parc de Vallparadís.

L’alcalde i el conseller han posat de manifest la voluntat compartida d’anar consolidant el model d’instituts escoles a la ciutat, amb la incorporació de nous projectes que s’aniran concretant pròximament. Durant la trobada l’alcalde i la tinenta d’alcalde també ha traslladat al conseller la voluntat de l’Ajuntament de Terrassa de valorar les diferents opcions de gestió dels menjadors escolars de la ciutat, incloent la possible municipalització del servei, per aconseguir que esdevinguin un espai educatiu vinculat als projectes educatius dels centres i que ofereixin un suport específic a l’alumnat amb necessitats educatives especials. En aquest sentit, Teresa Ciurana explica que «hem posat de manifest la necessitat de formular una nova regulació del temps del migdia considerant-lo com a temps educatiu, per garantir la igualtat d’oportunitats també en el temps de menjador. Per aquest motiu, defensem que necessitem més recursos per atendre la diversitat i poder tenir escoles amb uns temps educatius de migdia realment inclusius».

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa