MónTerrassa
L’INS Santa Eulàlia de Terrassa celebra la Diada de Sant Jordi 2017
  • CA
Actuació de la coral de l’Institut | INS Santa Eulàlia

!--akiadsense-->

El passat divendres 21 es va dur a terme la diada de Sant Jordi 2017 a l’INS Santa Eulàlia de Terrassa, amb un seguit d’actes, entre els quals els premis literaris que s’hi realitzen des fa tres dècades. Es tracta dels 29è premis literaris que se celebren a l’institut i que s’han convertit en una tradició, tant per al professorat com per als alumnes que hi estudien.

Per segon any, el professorat i PAS del centre també hi ha participat amb escrits en prosa o poesia en uns premis paral·lels. L’acte es va dur a terme al gimnàs de l’institut, en què es va realitzar el lliurament de premis en les categories de llengua catalana, llengua castellana, llengua anglesa, llengua francesa i llengües no curriculars (alumnes de 1r i 2n cicle de l’ESO i alumnes d’estudis post-obligatoris). Els participants premiats de cada categoria van rebre un diploma i uns premis de material escolar. Durant l’entrega dels premis s’hi van llegir fragments d’El Petit Príncep d’Antoine de Saint-Exupéry.

Els premiats en llengua catalana | INS Santa Eulàlia

!--akiadsense-->

La jornada va estar amenitzada per la Coral de l’institut, que va interpretar diversos temes. Com a novetat d’enguany, els alumnes també van poder participar en el primer “CorreLlibres”, una cursa de relleus portada a terme al pati, en què els equips corredors es traspassen i sumen llibres com a testimonis de la cursa.

El plat fort dels actes de la diada de Sant Jordi 2017 a ser la xerrada de la convidada Puri Pinto, una professora de català de Mollet i autora del llibre “Amb Q de formatge”, que va ser presentada en l’obertura de l’acte pel director del centre Ferran Fontané. Pinto va descriure l’experiència i les reflexions sociolingüístiques d’una noia nascuda a Ciutat Meridiana, castellanoparlant d’origen i catalanoparlant d’adopció, un terme que desenvolupa al seu llibre, en què també descriu la seva vivència: no va poder estudiar en català de petita però l’interès i la identificació amb la llengua la van portar a estudiar Filologia catalana. La seva obra planteja arguments de defensa del català i de mediació en una societat que encara arrossega prejudicis lingüístics dels quals mereix alliberar-se’n.

Els alumnes premiats en llengua castellana | INS Santa Eulàlia

!--akiadsense-->

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa