MónTerrassa
L’Ajuntament impulsa 161 actuacions en un mes d’estat d’alarma
  • CA

El Govern municipal ha fet en la reunió d’avui un balanç de les mesures que s’han impulsat a la ciutat des del 13 de març, quan l’Ajuntament va activar el Pla d’Emergència Municipal en fase d’Emergència-1, el dia abans que el Govern espanyol va decretar l’estat d’alarma. Al llarg d’aquest mes, s’han adoptat un total de 161 mesures, orientades a gestionar l’impacte de la crisi, preservar la ciutadania i preparar la ciutat per al futur.

Totes les actuacions s’han emprès en relació a vuit eixos clau: preservar al màxim els serveis bàsics i essencials per a la ciutadania; prioritzar l’atenció a les persones i col·lectius vulnerables; aplicar amb rigor les normes i mesures de confinament; adoptar un ampli ventall de mesures de suport i pal·liatives en temes fiscals i suport a l’empresa, comerç i autònoms/es; donar informació oficial constantment actualitzada i amb la màxima transparència; facilitar als grups polítics municipals la màxima informació sobre les actuacions de l’Ajuntament; impulsar en un temps rècord el teletreball per mantenir en funcionament els serveis municipals; i fer seguiment i presa de decisions els 7 dies de la setmana, les 24 hores del dia, per part del Govern municipal.

En paraules de l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, “aquest primer mes ha estat una prova de foc per al Govern municipal i per a totes les administracions públiques. Hem hagut de començar a gestionar una emergència insòlita i sense precedents, amb molts esforços però també amb molta imaginació i també innovació, i sempre amb especial atenció a les persones vulnerables. Hem comès errors però també encerts, i treballem perquè els encerts ajudin a preservar la ciutadania i a ajudar-la en aquesta situació crítica, a diferents nivells. Hem impulsat 161 mesures d’emergència, hem hagut de reprioritzar recursos i és evident que el futur ens ha canviat a tothom. Per això, una vegada encarrilada aquesta primera fase de l’emergència, mantenim la guàrdia ben amunt i continuem treballant per preparar la ciutat per al futur, la Terrassa post coronavirus”.

Per a facilitar el seguiment de la crisi i aquesta contínua presa de decisions, el Govern municipal ha establert un sistema pel qual el Govern, amb l’alcalde al capdavant, dirigeix totes les operacions i accions relacionades amb la crisi del coronavirus. Des de l’inici de crisi es va activar el Comitè d’Emergències, segons les previsions del Pla d’Emergència Municipal. Posteriorment, el Govern Municipal es va autoconstituïr com a «Comitè de Seguiment d’Emergència COVID-19», en el qual s’han integrat una sèrie de directius/ves municipals de diferents àrees i serveis i en el qual participen diferents regidors i regidores en funció dels temes.

El Comitè es reuneix diàriament de forma telemàtica, al matí, de dilluns a diumenge, i està en contacte permanent amb totes les regidores i regidors, així com amb les direccions d’àrea. Porta a terme una anàlisi i seguiment de les actuacions des de totes les àrees i serveis municipals, a més d’altres serveis públics, planifica les respostes i planteja les actuacions a seguir en funció dels grans eixos que ha fixat el Govern Municipal. Totes les decisions es comuniquen diàriament amb un comunicat de premsa i a través de la web (terrassa.cat/coronavirus) i les xarxes socials municipals.

El dia 11 de març es van fixar els serveis que es consideren essencials i es va començar a apliar de forma gradual un conjunt de mesures destinades a garantir el funcionament dels serveis municipals, i en especial d’aquells que es consideren més essencials. L’organització municipal va aconseguir adaptar les estructures organitzatives al teletreball en un temps rècord. En aquests moments, s’ha aconseguit que prop de 1.400 treballadores i treballadors municipals puguin prestar els seus serveis en règim de teletreball, des dels seus domicilis. Tot i les dificultats, des del Govern s’han pres mesures de seguretat, d’atenció a les persones en situació vulnerable, a la gent gran, de neteja i desinfecció dels espais públics i entorns d’equipaments, d’adquisició de material de protecció, d’adaptació del servei de transport públic col·lectiu, mesures econòmiques i fiscals, en educació, en suport al voluntariat, i en serveis funeraris, i amb un important reforç a la comunicació institucional per poder donar resposta a la crisi i mantenir la ciutadania permanentment informada.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa