La línia d’FGC a l’aeroport –l’R-Aeroport– té previst autofinançar-se “sense necessitat de subvencions ni ajudes per part de l’administració pública”. Així ho estableix el pla de negoci de l’empresa després que aquest dimarts el Govern aprovés la compra de 10 combois i que cobriran el trajecte entre Sant Andreu Comtal i les dues terminals de l’aeroport. El document estableix un període de 4 anys (2021-2024) per a la “constitució, preparació i posada en marxa del nou servei”, que espera que estigui operatiu el 2025.

Els usuaris habituals del transport públic podran accedir a l’aeroport amb els mateixos títols i els ocasionals hauran de pagar el mateix suplement que el metro, que actualment és de 5,15 euros. El pla de negoci –elaborat per KPMG, l’Assessoria d’Infraestructures i Mobilitat (AIM) i Trn Taryet– es basa en l’explotació de l’operació i gestió del servei per als propers 15 anys a través d’una nova societat operadora de FGC, a comptar des del 2025 i fins al 2039. El 2025 és l’any amb què l’empresa treballa per començar a operar des de servei un cop Adif li hagi entregat l’obra i després d’haver fet un període de proves el 2024.

El document també inclou que la freqüència de pas en l’R-Aeroport serà cada 15 minuts, davant els 30 minuts actuals que ofereix l’R2 a la T-2. El servei començarà a Sant Andreu Comtal i finalitzarà a la T-1 passant per La Sagrera, El Clot, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge, El Prat i la terminal 2. El pla de negoci també parteix de la base que la quota modal del tren dista força d’altres capitals europees.

Pel que fa les tarifes, dependrà de l’origen o destí de cada usuari i el títol que aquest disposi. Per als viatgers ocasionals o que tinguin títols com la T-Casual, caldrà pagar un suplement com es fa ara amb L-9 –ara fixat en 5,15 euros– si es va a les terminals, mentre que per als usuaris habituals amb títols com la T-Usual o d’altres similars podran viatjar-hi sense cost afegit.

Nou comentari