MónTerrassa
Joves de Terrassa creen podcasts amb una mirada crítica i comunitària
  • CA

Una quarantena de joves de la ciutat han participat en un programa de formació sobre creació de podcasts a Ràdio Víbria, en el marc d’un projecte europeu Erasmus+ Activitats de participació juvenil. Aquesta iniciativa ha comptat amb la participació de diversos col·lectius de la ciutat, joves, tècnics i educadors amb interès pel mitjà radiofònic. La finalitat del projecte és fomentar la participació juvenil i l’esperit critic través de la creació de podcasts.

Una part destacada del projecte ha estat la participació activa de joves vinculats a Ràdio Víbria, exercint com a formadors o tècnics en algunes de les sessions. Aquesta col·laboració entre iguals ha enriquit l’experiència formativa i ha contribuït a generar un espai d’aprenentatge col·lectiu i compartit.

Ràdio Vibria ha acollit una quarantena de joves que s’han format en podcast | La Víbria Intercultural

Formació i experiències de tota mena

Ràdio Víbria és una iniciativa impulsada per la Víbria Intercultural, un projecte amb esperit comunitari, divers i antiracista en el que cada vegada participen mes persones i col·lectius; entre els podcasts de Ràdio Víbria trobem propostes que treballen temes socials, culturals i comunitaris i a més es desenvolupen directes radiofònics en esdeveniments locals com els realitzats aquest any al Mental Fest, el Terrassa Tria Futur o la Babel Jam.

Durant el curs 24-25, s’han format a Ràdio Víbria joves i tècnics d’entitats com La Mulassa, Ocell de Foc, Districte Jove, Els Dols, Virals, InVideo Games, el Consell de Joves de Sant Pere de Ribes i estudiants de la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Escola Montserrat de Rubí, entre d’altres.

En alguns casos, les formacions han desenvolupat en nous podcasts com InnerGamers (centrat en la relació entre els videojocs i la salut mental), Habitando la ausencia (sobre el dol en l’adolescència) o Voluntalks (dedicat al voluntariat europeu), entre d’altres. Els trobareu tots a radiovibria.com.

Ràdio Vibria ha acollit una quarantena de joves que s’han format en podcast | La Víbria Intercultural

Comparteix

Icona de pantalla completa