Un total de cinc milions de persones de les comarques del Vallès Occidental, el Barcelonès, el Baix Llobregat, el Maresme i el Vallès Oriental han rebut aquest dilluns a les 10:00 hores l’alerta Es-Alert d’emergències als mòbils, segons dades de la Conselleria d’Interior.
En la valoració posterior a la prova, la consellera d’Interior, Núria Parlon, ha fet una valoració “positiva”, després que els ciutadans hagin confirmat a través de respostes a 600 enquestes que en el 95% dels casos han rebut correctament l’alerta. Parlon ha celebrat que la cobertura ha estat “molt elevada” i ha reivindicat que es facin proves del sistema, ja que assegura que “reforça la cultura de l’autoprotecció”.
Així mateix, poc després de la realització del simulacre, Parlon ha explicat que només s’havien rebut 101 trucades al telèfon d’emergències 112, fet que ha remarcat que són “poques” en comparació amb el volum de persones a les quals s’ha enviat l’alerta. La consellera d’Interior també ha assegurat que és important fer proves del sistema per “habituar-se” i per saber quan s’han d’enviar alertes i quan no.
A hora d’ara, Protecció Civil encara no té informació sobre si ha fallat en alguna antena, ja que aquesta informació la facilita posteriorment el ministeri d’Interior. Tot i això, la sotsdirectora de Protecció Civil, Imma Soler, ha detallat que en els últims tres anys s’han enviat 135 alertes d’emergències als mòbils. D’aquestes, 4 han estat per simulacres reals; dues del pla INFOCAT per un incendi forestal el mes de juliol a Terrassa, i dues del pla INUNCAT per l’avís de pluges intenses que va afectar pràcticament a tot Catalunya.
L’alerta de Protecció Civil ha interromput el Ple extraordinari de l’Ajuntament de Terrassa
La prova del sistema d’alertes de Protecció Civil ha tingut lloc durant el Ple extraordinari de l’Ajuntament de Terrassa per aprovar les Ordenances Fiscals i els Pressupostos Municipals de l’any 2026. Així doncs, a les 10 en punt tots els telèfons de la sala plenària han començat a sonar alhora, fet que ha provocat que el Ple s’interrompés temporalment.
En aquell mateix moment, la portaveu de Vox a Terrassa, Alícia Tomás, es trobava realitzant la seva intervenció i s’ha hagut d’aturar. A més, l’alcalde, Jordi Ballart, ha recordat als assistents que es tractava d’una prova de Protecció Civil i no d’un simulacre real. Després d’uns minuts, el Ple s’ha reprès amb total normalitat.

