Aquest divendres a la tarda, l’Institut Industrial de Terrassa (IIT) – Gremi Tèxtil s’ha vestit de gala per celebrar els 150 anys des de la seva constitució. L’acte ha reunit en el Teatre Principal de Terrassa a membres de les seves anteriors juntes, empreses associades, representants del sector tèxtil català i altres sectors.
La jornada també ha comptat amb la presència de polítics i empresaris com l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, el director general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, Oriol Alcoba, la regidora d’indústria i empresa de l’Ajuntament de Terrassa, Maise Balcells, el president de la Cecot, Xavier Panés, entre molts d’altres.
L’obertura de l’acte l’ha realitzat el president de l’Institut Indústria de Terrassa – Gremi Tèxtil, Francesc Roca, que ha donat la benvinguda als assistents i ha destacat la importància d’un dia com aquest. “Avui, celebrem molt més que 150 anys d’història. Avui celebrem 150 anys de passió, de dedicació i d’innovació en el món tèxtil”, ha destacat Roca. El president de l’IIT ha aprofitat la seva intervenció per enviar un missatge esperançador per al futur del sector. “El futur del tèxtil és brillant i ple d’oportunitats. Amb l’arribada de noves tecnologies disruptives, el sector tèxtil està a punt d’entrar en una nova era”, ha assegurat.
El Ministre d’Indústria en funcions del Govern d’Espanya, Héctor Gómez, també ha volgut aprofitar l’ocasió per dirigir-se, per mitjà d’un vídeo, als representants de l’IIT i felicitar l’entitat pel seu paper fonamental. “És impressionant com la indústria tèxtil espanyola ha evolucionat i s’ha convertit en un referent mundial en innovació i sostenibilitat i que l’IIT hagi potenciat la transformació industrial de la seva ciutat”, ha reflexionat el ministre.
Videomapping a la façana de l’antic Magatzem Pasqual Sala

Una vegada finalitzat l’acte commemoratiu al Teatre Principal, els assistents s’han desplaçat fins a la seu de l’IIT-Gremi Tèxtil per reviure aquests darrers 150 anys mitjançant un videomapping a la façana de l’edifici. La projecció ha donat vida a quatre personatges relacionats amb la indústria tèxtil del segle XIX; un encarregat, una repassadora, una teixidora i un mosso. Aquestes “fantasmes” han estat els encarregats de rebre els assistents des del balcó de la façana per, seguidament, reviure tota la història de l’entitat.
Ja dins de la sala octogonal de l’edifici, s’ha projectat un audiovisual de 360 graus que ha fet un viatge a través de la història, no només de l’Institut, sinó també de la Terrassa tèxtil. L’organització ha definit aquest espectacle com “una experiència immersiva durant la qual els visitants han gaudit del magnífic llegat que ha arribat fins als nostres dies”. La projecció ha estat acompanyada de testimonis gràfics, imatges inèdites i altres recursos que han vist la llum per primera vegada en format digital.