La inseguretat i la neteja són els principals problemes que perceben els veïns de Terrassa. Així ho indiquen els resultats de la segona edició del DIBAròmetre, elaborats per la Diputació de Barcelona. Aquest estudi inclou més de 35.000 enquestes a la ciutadania dels 310 municipis de la província de Barcelona.
El 23% dels terrassencs situen la seguretat ciutadana com el neguit més important. Tot i situar-se en primera posició, la inseguretat ha patit una caiguda de sis punts respecte a l’anterior edició, en la qual se situava en el 29,4%. En segona posició se situa la neteja, que ha augmentat lleugerament d’un 11% a un 11,5%. A continuació trobem els problemes associats a la immigració (8,1%), seguit del trànsit (6,8%), el manteniment dels carrers (5,7%), la gestió política i municipal (5,6%) i l’aparcament (4,7%).

Pel que fa als resultats segons les franges d’edat, totes elles coincideixen en el fet que la seguretat ciutadana és el principal problema a Terrassa. Destaquen els joves d’entre 18 i 24 anys, entre els quals el 38,7% consideren que és el neguit més important. Pel que fa a la resta de problemes, trobem una gran disparitat de resultats. Per exemple, els terrassencs d’entre 45 i 54 anys consideren que els problemes associats amb la immigració és el segon gran problema de la ciutat (10,9%), mentre que els de 25 a 34 anys situen el trànsit i la circulació en aquesta posició.
El transport públic i l’enllumenat entre els serveis més valorats
Per altra banda, els terrassencs situen el transport públic i l’enllumenat entre els serveis més valorats, amb una nota de 7 i un 6,9 respectivament. En el cas del transport, aquest manté la mateixa nota que va obtenir en la darrera edició del DIBAròmetre, mentre que l’enllumenat ha perdut 0,3 punts. Tancant el podi trobem la recollida de les escombraries, que ha rebut una nota de 6,1 per parts dels veïns de Terrassa. Pel que fa a la resta; la neteja de la ciutat, l’estat dels carrers, el trànsit, l’oportunitat de feina i la seguretat ciutadana han rebut una nota entre el 5 i el 6. Els únics dos serveis suspesos pels terrassencs són l’aparcament i l’accés a l’habitatge, ambdós amb una nota de 3,8.