L’icònic cotxe de Google Maps circularà aquest any per Terrassa. La multinacional, responsable d’oferir imatges dels carrers, places i edificis de les ciutats de tot el món, ha anunciat que aquest 2026 la cocapital vallesana ha estat escollida per renovar l’inventari. Malgrat que només s’indica que el vehicle el podrem veure durant alguns dies entre el gener i el novembre, per antecedents d’altres anys, el mes escollit acostuma a ser el maig. Així que caldrà estar atents, ja que es presenta en diferents colors, tot i que és fàcilment identificable.
A més de Terrassa, les càmeres també passaran aquest mateix 2026 per les ciutats de Barcelona, Tarragona, Badalona, Mataró, Palamós, Lleida, Girona, Figueres, Manresa, Reus, Balaguer, Vic, Tàrrega, Mollerussa, Amposta i Lloret de Mar. En el cas de la nostra ciutat, l’última vegada que el vam poder veure va ser ara fa dos anys.
El cotxe de Street View -una funció emmarcada dins de Google Maps- va equipat amb un sistema de càmeres al sostre, i és la manera més utilitzada per l’empresa per recollir imatges. En aquest sentit, els ha ajudat a capturar més de 10 milions de quilòmetres per tot el món. L’objectiu és oferir una visió detallada i actualitzada de tot el territori.
Càmera portàtil o el famós cotxe de la marca
I com recullen les imatges? Tenen dos sistemes. Per una banda, la Trekker, una càmera portàtil que es pot utilitzar com a motxilla o a la part superior d’una camioneta descoberta, una moto de neu o una motocicleta i que els permet recollir imatges en carrers estrets o en llocs als quals només es pot arribar a peu. I, per l’altre, el cotxe, que és molt vistós tant pel retolat com per la gran càmera que porten al sostre.
Des de Google indiquen que paren molta atenció a factors com ara el clima o la densitat de població de diverses àrees, per determinar el lloc i el moment adequats per recopilar les millors imatges. Per relacionar cada imatge amb la seva ubicació geogràfica al mapa, combinen els senyals dels sensors del cotxe, que registren les coordenades de GPS, la velocitat i la direcció. Això els permet reconstruir la ruta exacta i, fins i tot, inclinar i reajustar les imatges, si s’escau. Per evitar espais buits a les imatges panoràmiques, fan servir càmeres adjacents per captar d’altress que se superposen lleugerament i, després, uneixen les fotos per crear una sola imatge de 360°. A continuació, amb algoritmes especials de tractament d’imatges dissimulen les unions i creen transicions uniformes.
Un cul a l’aire captat a Matadepera
Una imatge captada pel cotxe de Google Maps a Matadepera s’ha fet viral. Un home, se suposa que un veí, va aprofitar l’avinentesa per, des de la part de darrere del seu vehicle, abaixar-se els pantalons i els calçotets i ensenyar el cul. La imatge es va prendre al carrer de Gregal del poble del Vallès Occidental. Des de l’any 2018 i fins ara es podia veure tot sense cap mena de censures. Tanmateix, des del 2018, l’empresa va adonar-se del fet i va decidir pixelar-la. Es desconeix la identitat del bromista i si era un veí de Matadepera.

