La setmana passada, Món Terrassa denunciava la situació en què es trobaven els veïns del bloc 1D de l’avinguda Madrid de Vilardell. L’edifici, de nou plantes i propietat d’Habitatge de la Generalitat de Catalunya, tenia dos ascensors i els dos espatllats. Un feia tres anys que es trobava aturat. L’altre feia uns deu dies que havia deixat de funcionar. Finalment, aquest divendres davant la pressió dels veïns i de l’Ajuntament, l’administració catalana va fer arreglar un dels dos ascensors. L’actuació era urgent, ja que a dalt de tot hi viuen tres persones d’edat molt avançada, una de les quals -un egarenc de 91 anys- necessitava anar al metge. “Sembla que el problema es trobava a les portes, i el mateix divendres ja va poder posar-se en funcionament. D’aquesta manera el veí va poder agafar l’ambulància i ser atès”, ha manifestat a aquest mitjà la tinent d’alcalde Lluïsa Melgares.
Demanda judicial en curs
“Des del govern hem estat insistint a la Generalitat per tal que es faci càrrec del manteniment d’aquest i de la resta de blocs d’edificis, els quals són de la seva propietat i responsabilitat. Es queixaven que havia estat un problema de vandalisme, i per això hem decidit emplaçar-nos a una reunió per veure què podem fer per evitar que aquesta situació torni a passar“, ha dit Melgares. I és que el bloc 1D no és l’únic que té ara mateix greus deficiències de manteniment. Fins al punt que, com ha pogut saber Món Terrassa, s’ha contractat una advocada per tirar endavant una demanada judicial per reclamar les reparacions necessàries que corresponen. Aquest ha estat ja l’últim recurs dels residents en aquests immobles que consideren que han estat ignorats reiteradament per l’administració catalana.
Melgares celebra que Habitatge hagi arreglat l’ascensor, però recorda que “n’hi ha un altre que continua espatllat. No pot ser que es deixi incomunicats els veïns d’aquests edificis, molts d’ells gent gran. Agraïm la intervenció, però recordem que són blocs d’edificis que ja tenen molts anys i exigim que se solucionin totes les deficiències de manteniment que hi ha”,