MónTerrassa
La grua de Terrassa s’endú un UBER del Barça i Elite Taxi en fa sang

A finals del mes d’octubre, el Futbol Club Barcelona feia oficial el seu acord de patrocini amb Uber, que s’estendrà fins al 2027. L’empresa de mobilitat es convertia així en soci oficial del club en un pacte valorat en sis milions d’euros anuals, amb l’objectiu de millorar l’accés i la mobilitat cap al nou Spotify Camp Nou. L’anunci arribava després de la tensió generada amb el sector del taxi, que havia amenaçat de bloquejar l’Estadi Olímpic Lluís Companys de Montjuïc, així com la rodalia del Camp Nou, tot i que finalment les protestes i mobilitzacions van quedar cancel·lades.

Un dels sindicats més bel·ligerants va ser Elite Taxi. Després d’una reunió amb el Barça i amb Joan Gaspart com a mediador, va baixar la tensió perquè se’ls va assegurar que dins de l’acord de col·laboració hi havia “clàusules que obliguen la plataforma a complir amb la legalitat” amb amenaça d’extinció del contracte. Tanmateix, la lluita contra aquest acord i contra UBER es manté ben viva des d’Elite Taxi.

Campanya a Terrassa de control als VTC

Aquesta setmana, el perfil oficial d’Elite ha publicat una imatge que s’ha fet viral. Hi podem veure un vehicle VTC d’Uber, nou de trinca i totalment pintat amb els colors blaugranes que és retirat per una grua municipal de Terrassa. Segons afirmen, el cotxe es trobava estacionat en un carrer del polígon industrial Santa Margarida, “on feia dies que s’ocultava i operant sense control”. Policia Municipal de Terrassa ha estat l’encarregada d’obrir expedient i fer retirar el vehicle al dipòsit municipal. Per la plataforma “la imatge ho diu tot: el FC Barcelona no mereix un soci que actuï fora de la llei i arrossegui el prestigi del club per terra. Pura vergonya”.

Elite aprofita per reclamar al director general del club, Manel del Río, que “prengui mesures davant d’aquests fets que no admeten excuses”, i puntualitzen que les dades són evidents: “Més de 5.300 denúncies a VTC i més de 12 milions d’euros en sancions en només tres anys. Això no és un error puntual, és un model de negoci que reincideix”.

Justament, aquest mes de novembre, totes les policies locals de Catalunya, inclosa la Policia Municipal de Terrassa, han iniciat una campanya focalitzada en un major control a les pràctiques il·legals dels VTC.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa