TerrassaCentre convida els terrassencs a recordar i/o endevinar establiments històrics de la nostra ciutat. L’associació de comerciants ha trobat una manera divertida i interactiva per captar l’atenció dels seus seguidors. Al seu perfil d’Instagram, més enllà de fer-se ressò de les noves promocions dels seus comerços associats o informar sobre esdeveniments i actes programats, també dediquen un espai al joc.

D’aquesta manera, des de fa uns mesos, de manera periòdica, publiquen una fotografia antiga (sol ser en blanc i negre) d’un comerç de Terrassa i insta els terrassencs a endevinar on era, què venia i a explicar si en tenen algun record. És un format que agrada molt i, de seguida, obté respostes i interaccions.

De la llibreria Costa a la Casa Sans

Una de les darreres publicacions fa referència a l’antiga Llibreria Costa. Actualment, aquest local dona un servei ben diferent. També la façana ha canviat lleugerament. Així i tot, el seu record encara és ben present entre molts egarencs que ràpidament l’han ubicat. Sense voler fer espòilers -perquè tothom pugui jugar-, només direm, per situar una mica, que avui dia aquest carrer no hi poden pas aparcar cotxes. De fet, només poden circular-hi els vehicles que tenen un permís especial o en són residents.

Una de les primeres imatges va ser la que presentem a continuació. “Cal Sans, venien escombres, catifes i tota mena de materials fets amb boga, espart, etc. Encara recordo l’olor que feia la botiga a l’entrar-hi!”, explica entusiasmada una terrassenca. El carrer on es troba és fàcil de saber (la mateixa associació ens ho diu, i si no, només cal treure la lupa per veure la placa del vial). Aquí, la gràcia, és endevinar quina botiga hi ha actualment i, també, explicar algunes anècdotes vinculades a l’antic establiment.

Aquests són només dos exemples de les fotografies que pengen, però en podeu trobar algunes més al perfil @terrassacentre.

Comparteix

Icona de pantalla completa