MónTerrassa
FGC diu que la línia del Vallès no supera el 90% d’ocupació en hora punta

Els usuaris de la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat fa mesos que mostren el seu descontentament per les aglomeracions que es produeixen en els combois en les hores puntes, sobretot des de la posada en marxa de noves estacions a Terrassa i Sabadell. Des de FGC apunten que 150.000 persones que abans anaven en Renfe de Terrassa a Barcelona, ara ho fan en ferrocarril. A aquest fet se li sumen algunes jornades amb retards que han indignat els viatgers.

En un acte a la Floresta i del qual se’n fa ressò Tot Sant Cugat, el president de FGC, Enric Ticó, va analitzar aquesta situació i va llançar un missatge als usuaris: “Una cosa és la realitat i l’altra la subjectivitat. La realitat és que els nostres trens en cap cas van amb una ocupació superior al 90% en hora punta”. Ticó atribueix la sensació d’aglomeracions al fet que “hi ha una tendència natural de la gent d’acumular-se al costat de les portes”. El president apunta que la gent no va als passadissos perquè la subjecció és més complicada. Per aquest motiu, estan ja canviant les subjeccions dels passadissos amb “perquè la gent es reparteixi en el tren”.

Sobre els retards, Ticó assenyala que “va haver-hi algun retard en dos dies concrets” però que “el més important és informar bé a l’usuari”. En aquest sentit, destaca una aplicació de FGC que permet informar-se de les incidències. “Hem millorat la informació que donem”, assegura.

Tot plegat mentre Ferrocarrils espera la “solució definitiva” als problemes, que passa per la compra de nous trens i l’ampliació del servei de cara al 2019. Paral·lelament, FGC engegarà unes obres al túnel ferroviari que passa per Vallvidrera per tal de poder augmentar també el servei.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: C.F. a febrer 08, 2017 | 12:19
    C.F. febrer 08, 2017 | 12:19
    Sr Ticó, si no s'ha superat el 90% serà gràcies a la gent que ha fet com jo i s'ha buscat una alternativa a la llauna de sardines que són els FGC a les hores puntes. La resta del dia el servei és prou bo, a no ser que et toqui viatjar en un tren incomodíssim de la nova sèrie 113, o en un dels que van embolicats d'anuncis i no et permeten mirar enfora per les finestres sense patir mal de cap per l'enreixat de la publicitat a les finestres.

Nou comentari

Comparteix