Estació de la Universitat Autònoma de FGC
Estació de la Universitat Autònoma de FGC | FGC

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya té previst augmentar la seva freqüència de combois a les línies del Vallès Occidental S1 i S2 per l’any 2020. Així ho han confirmat fonts de l’empresa de transport, que indica que es vol millorar la fluïdesa de passatgers entre les diferents estacions de la comarca i la ciutat de Barcelona.

L’objectiu concret és que cada cinc minuts surti un tren des de Terrassa i Sabadell, ja que l’ampliació de les dues línies de ferrocarrils (el 2015 i 2016, respectivament) han provocat un augment considerable de passatgers als FGC en els últims anys. En concret, tot i que la previsió inicial corresponia a un augment del 15% dels passatgers a línia S1 -a Terrassa- i un 20% a la S2 -a Sabadell-, les dues línies han augmentat la seva afluència un 67% per una banda i un 65% per l’altra.

El resultat, en nombres absoluts, ha implicat l’augment d’1’7 milions de passatgers en les dues línies. Per això, tot just després de l’ampliació de les vies a les capitals del Vallès, des de Ferrocarrils de la Generalitat es va començar a licitar la compra de 15 nous trens que s’estrenaran al 2020 i tindran un cost final de 109 milions d’euros, als que s’hi sumaran 5 milions més per assumir el manteniment que implicaran els nous combois.

La inclusió d’aquests 15 trens podria implicar que passés un tren cada cinc minuts per Bellaterra i encara més, ja que fins i tot es considera la possibilitat que, a l’estació-nus de Sant Cugat del Vallès, els trens passessin en la meitat de temps (cada dos minuts i mig). Això, segons expliquen des de l’empresa de transports, faria que la freqüència de pas dels FGC ja no es regís pels horaris, doncs, pràcticament, l’afluència de trens seria continua.

La data final d’entrada en funcionament d’aquests trens encara està per determinar.

Nou comentari