L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha deixat clar en el 2n Congrés Qualitat de l’Aire que si es vol reduir al contaminació a l’Àrea Metropolitana de Barcelona cal que ciutat com Terrassa i Sabadell disposin d’una major oferta de transport públic. La socialista ha recordat que l’exportació de la Zona de Baixes Emissions a Sant Cugat és possible perquè “a diferència de ciutats com Terrassa o Sabadell, s’ofereix una alternativa en transport públic”, segona ha recollit l’Agència Catalana de Notícies, tot fent èmfasi que la proximitat amb Barcelona i la freqüència de pas que disposa Sant Cugat “va molt per davant de les que es poden oferir al gruix de municipis de l’entorn barceloní”, motiu pel qual creu que s’ha de potenciar el transport públic arreu.

Hem de fer una bona xarxa de transport públic, sobretot el ferroviari, amb noves infraestructures, amb una connexió amb Barcelona, que és amb qui tenim més sinergies, però també amb Granollers, i posar aquests aspectes en un calendari realista”, ha reclamat l’alcaldessa de la cocapital vallesana, que ha afegit que per poder dur a terme una ZBE cal una coordinació entre totes les administracions, perquè “En l’aire, no hi ha fronteres”.

El 2n Congrés Qualitat de l’Aire, que se celebra des de dijous i fins aquest divendres a Sabadell ha posat sobre la taula la necessitat de “consensuar una acció conjunta”, sobretot entre ajuntaments, a l’hora de desenvolupar les zones de baixes emissions a l’entorn metropolità de Barcelona. Però això passa també, han deixat clar els participants, per “oferir una alternativa real i atractiva per reduir l’ús del vehicle privat”, per tant, cal millorar el transport públic, principalment ferroviari, i calen noves i millors connexions amb tren sense haver de passar per Barcelona.

En aquest sentit, el director general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat, Marc Sanglas, ha defensat que per descongestionar Barcelona una de les millors opcions passa per l’Orbital Ferroviari. Això estalviaria als ciutadans de Terrassa i Sabadell haver de baixar fins a la capital catalana per anar a Granollers, o al Vallès Oriental. També ha reclamat noves inversions per millorar infraestructures actuals obsoletes o que només funcionen de manera parcial, com és el cas de la R3, que aposta per “desdoblar-la”.

Comentaris

    Santi Octubre 16, 2021 | 19:02
    Terrassa vol ser Zona 2 de tren com Sabadell.

Nou comentari