MónTerrassa
Escoles de Terrassa i empreses debaten sobre les sortides laborals

Una desena d’escoles i instituts de Terrassa han participat en un debat amb empreses per parlar sobre les possibles sortides laborals i la situació actual del mercat de treball. Aquestes trobades formen part del projecte Xcelence-Escuelas Que Inspiran, impulsat per la Fundació Bertelsmann i Empieza a Educar, amb les quals es vol impulsar el rol dels orientadors i millorar l’assessorament als joves de secundària i batxillerat.

Els centres Escola El Cim, Escola Goya, INS Cavall Bernat, IES Les Aimerigues, Escola Pia de Terrassa, IES Santa Eulàlia, INS Terrassa, Institut Montserrat Roig, Nicolau Copèrnic i Institut Can Roca han tingut l’oportunitat de conèixer tendències del mercat per part d’empreses com Estamp o AGATEX, o institucions com la Cecot, la Cambra de Comerç, Foment de Terrassa o el Gremi Tèxtil de Terrassa, i parlar sobre aquells sectors amb alt potencial i les professions emergents. Les sessions online, a les quals hi han participat un total de 54 escoles d’arreu del país, han comptat amb un espai de diàleg per intercanviar impressions, dubtes i conceptes relacionats amb l’orientació. També s’ha fomentat el suport i la col·laboració entre els actors clau implicats en l’acompanyament acadèmic i professional dels estudiants.

Fer front a l’elevat abandonament escolar

Teresa Ciurana, tinenta d’alcalde de l’àrea Cicles de la vida, Regidora d’Educació, Solidaritat i Cooperació, de l’Ajuntament de Terrassa, ha subratllat que “les taxes insuportables d’abandonament escolar prematur hipotequen el futur de molts joves. A Terrassa ja hi ha molta feina feta i és evident que necessitem millorar l’orientació. La bona notícia és que ja sabem com enfocar e problema i tenim molt bones eines per fer-ho. Si som capaços de treballar en xarxes ho farem molt bé. Per això és tan important fer trobades entre el món educatiu i el laboral, com aquestes d’avui”.

Per la seva banda, Juan José Juárez, responsable del projecte d’orientació a la Fundació Bertelsmann, ha assenyalat: “Els estudiants necessiten entrar en contacte amb el món professional de manera primerenca per poder entendre el context professional i incorporar aquesta informació en el seu procés de presa de decisions acadèmiques. Per a això, és necessari aconseguir la implicació i participació activa d’empreses en les activitats d’orientació dels centres educatius”.

Nou comentari

Comparteix