MónTerrassa
Un equip de l’ESEIAAT puja al podi d’una competició europea d’aeromodelisme

L’equip Trencalòs, integrat per estudiants d’enginyeria aeroespacial de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) ha pujat al podi del concurs XtraChallenge 2025, que ha tingut lloc recentment a València. El Trencalòs Team, format per 13 estudiants de l’ESEIAAT, ha assolit un tercer lloc amb un avió dissenyat i construït per ells mateixos. Era l’únic equip català de la competició.

Amb una envergadura de 152 cm, una llargada de 133 cm des del motor fins a la cua, un motor elèctric de 175 watts de potència en vol i un dipòsit cilíndric per carregar aigua, l’avió del Trencalòs ha aconseguit el bronze en el concurs d’aeromodelisme amb càrrega. A la competició, organitzada per la Universitat Politècnica de València (UPV), hi han participat 15 equips universitaris d’arreu de l’Estat, a més de la presència d’un equip francès i un d’alemany.

Els tres llocs del podi van estar molt disputats. L’equip VANTUS, de la Universidad de Sevilla, es va proclamar guanyador amb 770 punts. La segona posició va ser per a Kondor Aero, de la Universitat Politècnica de València, amb 755 punts, mentre que la medalla de bronze se la va endur el Trencalòs Team, de l’ESEIAAT de la UPC, amb un total de 731 punts.

El Trencalòs Team, format per 13 estudiants de l’ESEIAAT, ha assolit un tercer lloc amb un avió dissenyat i construït per ells mateixos | UPC

L’avió de l’ESEIAAT va aconseguir la volta més ràpida del concurs

El concurs consisteix en la realització de diverses proves de vol amb un avió que transporta una càrrega útil. Abans, però, els equips han de presentar un projecte tècnic d’enginyeria en el qual es defineixen detalladament tots els aspectes del disseny i la construcció de l’aparell. Un cop avaluat el projecte presentat i la integritat de l’aeronau per part dels organitzadors, comencen les proves de vol.

Els equips participants han d’omplir d’aigua el dipòsit de càrrega de l’avió en el menor temps possible i s’ha de conservar íntegrament durant la ronda de vols. Tot seguit, l’avió ha d’assolir una altura de 80 metres en 60 segons un cop s’enlaira. Els estudiants de la UPC a Terrassa van aconseguir enlairar-se en menys de 20 metres en gairebé totes les rondes de vol i van assolir l’altitud requerida de 80 metres per iniciar el planeig. A més, l’equip terrassenc també va aconseguir el premi a la volta més ràpida de la competició, superant els avions dels clubs d’aeromodelistes.

Comparteix

Icona de pantalla completa