MónTerrassa
Un equip de l’escola Cingle, semifinalista al concurs Technovation Girls
  • CA

Un equip de l’escola Cingle de Terrassa ha estat semifinalista al concurs Technovation Girls, un concurs internacional on nenes i adolescents han de crear una aplicació mòbil com a solució a un problema real. L’equip “Revolución Femenina“, format per quatre noies de 3r d’ESO, ha creat l’aplicació “Be Yourself”, que ha quedat posicionada entre els millors projectes.

En el concurs s’han presentat més de 5.500 noies de 61 països que han desenvolupat 1.700 projectes. Entre aquests projectes, hi havia dos equips de l’escola Cingle, però ha estat l’equip de “Revolución Femenina” que ha quedat posicionat entre els millors dins de la categoria ‘Divisió Junior’. L’aplicació ha d’aportar solucions tecnològiques a l’assetjament escolar, la sostenibilitat, la cura de persones grans, entre altres.

L’equip rebrà un premi pel projecte a Technovations Girls

Les quatre noies rebran un premi pel seu treball, el seu projecte, i per haver arribat tan lluny dins del concurs, el proper 10 de setembre a Barcelona en un acte organitzat des de l’Associació Espiral Educació i Tecnologia, on conviden a tots els equips que han superat el repte Technovation Girls a celebrar-ho.

L’acte compta amb el suport de la Secretària de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya, HP Foundation, Cellnex, Ricoh, KeySight, NTT Data, i amb la col·laboració de Biblioteques de Barcelona, ​​el Consolat general dels Estats Units a Barcelona i la UOC.

Més sobre Technovation Girls

Technovation Girls és un concurs internacional de tecnologia i emprenedoria que cada any convida a nenes i adolescents entre 10 i 18 anys a crear una aplicació mòbil com a solució tecnològica a un problema social. “És un concurs que va més enllà, mostrant a les més joves que elles també són protagonistes de l’àmbit tecnològic i empresarial“, exposen a la seva web.

Les joves utilitzen la tecnologia com a mitjà per a aportar solucions tecnològiques al ‘bullying’, la sostenibilitat o la cura de les persones majors. El procés d’ensenyament-aprenentatge de les més joves estarà acompanyat i guiat per una persona mentora, que en el cas de l’equip terrassenc ha estat María José Lodeiros.

Comparteix

Icona de pantalla completa