El SEPE i l’Ingrés Mínim, principals tràmits del Punt d’Orientació Social

Els nou punts repartits per tota la ciutat han atès en cinc mesos prop de 2.000 persones

Els nou Punts d’Orientació Social que l’Ajuntament de Terrassa va posar en marxa al novembre han atès un total de 1.949 persones en els darrers cinc mesos mesos, segons les dades recollides fins a finals de març. Les entitats que gestionen el servei a diferents barris de la ciutat han ajudat a dur a terme 3.019 tràmits telemàtics diferents a la ciutadania que s’hi ha adreçat, dels quals s’han pogut resoldre 2.884 tràmits (un 95.52%).

La majoria dels tràmits que s’han atès estan vinculats a gestions amb el SEPE (395), a la sol·licitud de l’Ingrés Mínim Vital (376 tràmits), a la petició de cita prèvia per a fer gestions vàries (293) o al tràmit de petició de la Clave per accedir a operar a diferents administracions (271 tràmits). La zona en què hi ha hagut una major afluència de persones al servei ha estat el Districte 2, amb un total de 596 atencions i 907 tràmits realitzats en els dos Punts existents. Seguidament, al Districte 6 s’han atès 449 persones amb 568 tràmits en els dos Punts que funcionen; al Districte 4, els dos Punts han atès 394 persones que han realitzat 612 tràmits; al Districte 3, les dues entitats que gestionen el servei han ajudat 290 persones amb 646 tràmits; i al Districte 5, 220 persones han fet servir el Punt existent per a realitzar 286 tràmits telemàtics.

El tinent d’alcalde de Drets Socials, Noel Duque, fa un balanç positiu del funcionament de la iniciativa i considera que «la implicació de les entitats socials de la ciutat és clau per poder arribar a les persones que ho necessiten. Hem de salvar la bretxa digital, i més, en els moments que vivim, en què es posen de manifest més que mai les dificultats d’una part de la societat per poder fer tràmits telemàtics de gran importància». Duque creu que «és un orgull poder comptar amb entitats i associacions tan entregades al bé de la ciutadania i que puguin complementar la feina que es fa des de l’Ajuntament».

Nou punt a Les Arenes

Aquesta setmana s’ha posat en funcionament el desè Punt d’Orientació Social, que està ubicat al barri de Les Arenes i el gestiona el Centre Juvenil Les Arenes-Punt Òmnia Les Arenes, al carrer de Calaf 46, baixos. Per demanar cita prèvia s’ha de trucar al 659937888.

L’Ajuntament de Terrassa va posar en marxa aquesta iniciativa impulsada per la regidoria de Serveis Socials en coordinació amb diferents entitats socials de la ciutat, amb l’objectiu de contribuir a reduir la bretxa digital que s’ha evidenciat arran de la crisi provocada per la Covid-19 i ajudar les persones que necessitin fer un tràmit telemàtic específic i no tinguin recursos digitals per poder fer-los o que necessitin ajuda per a realitzar-los.

Nou comentari