!--akiadsense-->
El Gran Recapte d’Aliments és una campanya massiva de recollida d’aliments impulsada pels quatre Bancs dels Aliments de Catalunya per donar resposta a la precarietat alimentària en el nostre entorn. La vuitena edició tindrà lloc els propers dies 25 i 26 de novembre, i els dos objectius principals de la campanya tornaran a ser: recollir aliments nutritius de llarga durada; oli, llet i conserves (peix i verdures), el que permet garantir l’estoc d’aliments bàsics per un període mínim de tres mesos; i sensibilitzar i mobilitzar la població de Catalunya per ajudar a pal·liar la realitat actual de pobresa i precarietat al nostre país arrel de l’esclat de la crisi. També es busca afavorir una col·laboració continuada amb els Bancs dels Aliments durant tot l’any.
La recollida es realitzarà, d’una banda, a mercats i supermercats de les principals poblacions catalanes, i d’altra banda, mitjançant donacions online al web per a totes les persones que no puguin desplaçar-s’hi. A Terrassa hi ha més d’una quarantena d’establiments que recolliran aliments mentre que també hi haurà punts habilitats a Vacarisses (Condis), Viladecavalls (Condis), Matadepera (Condis) i Castellbisbal (Condis i Dia).
Ser voluntari o coordinador
La forma més senzilla per a donar-se d’alta com a voluntari és al web. Els ciutadans que vulguin fer- se voluntaris o coordinadors a un punt de recollida podran registrar-se a través d’un senzill formulari, que els permetrà triar el punt més adient i el torn que vulguin cobrir. S’organitzaran per grups de 3 a 5 persones en torns d’aproximadament 4 hores. El web permet modificar de forma automàtica el torn o el de punt triats si s’escau. O registrar-se a més d’un torn i punt, sempre que no coincideixin. També serà més senzill consultar les places encara disponibles a cada punt, per si es vol anar acom- panyat de familiars i amics. Es podran donar d’alta grups de forma molt senzilla, amb un sol registre, a nom d’un sol usuari (que figurarà com a coordinador) que podrà donar d’alta a tot el grup.
D’altra banda, a partir del dia 26 de novembre, un equip de voluntaris participarà en la classificació dels aliments que aniran arribant a la seu de cada Banc. Aquest és un moment en què els voluntaris poden copsar directament el valor de l’esforç realitzat, ja que, al final de la jor- nada, la major part dels aliments provi- nents dels punts de recollida quedaran perfectament emmagatzemats, llestos per a ser distribuïts immediatament a les entitats d’ajuda social i per tant a les persones necessitades. Les inscripcions de voluntaris per classificació s’habilitaran al novembre al web.
L’espot televisiu
El fil argumental de la campanya comunicativa d’aquesta vuitena edició és la màgia i està protagonitzada per Antonio Díaz, el Mago Pop. La massiva participació ciutadana a la campanya, el volum d’aliments recaptats, la implicació d’empreses i organitzacions fan possible omplir el magatzem del Banc dels Aliments com per art de màgia, però al Gran Recapte no hi ha truc, és gràcies a la dedicació i col·laboració desinte- ressada de tots aquests agents que aquesta fita solidària es materialitza.
L’espot, rodat amb molt baix pressupost, es va enregistrar el mes de setembre i és una idea original i producció de l’agència Somos Acme, compta amb la participació desinteressada de diverses empreses com Anotherlight, Enelmo, G23, Ovide, Parc Logístic de Zona Franca, Moventia, Fripan, Bon Area, Lavazza, Aigües de Barcelo- na així com la implicació de tot l’equip tècnic i artístic i de voluntaris (Voluntairat en família, Casal Loiola, Cargill) que el van fer possible.