El servei Bus DNit de Terrassa disposarà a partir d’ara d’un sistema d’alerta per prevenir i actuar davant possibles situacions d’assetjament o abús a l’interior dels autobusos urbans municipals. La mesura, que és una prova pilot i forma part de la nova campanya informativa ‘El Bus, espai segur’, consta d’un botó lila instal·lat a l’interior del bus que es podrà activar en cas de risc, incomoditat o percepció d’assetjament.
En prémer el botó, s’emetrà un senyal acústic que avisarà la persona conductora, el qual iniciarà un protocol d’actuació amb l’objectiu de garantir l’acompanyament, l’atenció immediata i la seguretat de la víctima. Segons expliquen des de l’Ajuntament, aquest projecte s’ha treballat de manera conjunta amb la Policia Municipal de Terrassa, la qual ha fet formació a alguns conductors i és la receptora de l’alerta quan es rep un avís a través del botó.
“Aquesta iniciativa s’emmarca en una estratègia més àmplia per prevenir i combatre totes les formes d’agressions i abusos als transports públics, amb especial atenció a la violència masclista”, ha assegurat la regidora de Polítiques de Gènere, Lluïsa Melgares. Per la seva banda, Òscar Gómez, gerent de Tmesa ha assegurat que “ens sentim molt satisfets d’innovar i impulsar aquesta prova pilot”. “El bus disposa de càmeres de seguretat i, ara, durant les nits, comptarà amb un botó que activa un protocol d’atenció, que ens permetrà actuar davant situacions d’assetjament, bullying, maltractament o qualsevol forma d’abús en general”, ha afegit Gómez.
La implementació d’aquest botó lila al Bus Dnit coincideix amb els actes del 25 N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Així mateix, des del Consistori recalquen que, amb aquesta acció, volen refermar el seu compromís per “garantir espais públics lliures de violències masclistes i per assegurar que totes les persones puguin desplaçar-se amb llibertat, dignitat i tranquil·litat”. Per la seva banda, des de Tmesa manifesten que el botó neix amb la voluntat d’oferir un transport públic “de qualitat, proper i segur, que garanteixi el dret a la mobilitat sense por ni discriminacions”.

