Els Premis Noves i Nous Professionals arriben a la seva 19a edició amb novetats. Els guardons, organitzats per l’Ajuntament de Terrassa i el Consell de la Formació Professional de Terrassa, tindran enguany una nova categoria de ‘Sobirania alimentària’ i, per primera vegada, alumnat de Certificats de Professionalitat podran presentar els seus treballs.
Es tracten d’uns premis que reconeixen els projectes de fi d’estudis (treballs de síntesi a Grau Mitjà i projectes a Grau Superior) dels alumnes, ja siguin individuals o col·lectius. La dotació econòmica dels premis és de 9.000 euros.
L’objectiu és “motivar i promoure l’esperit emprenedor, innovador i creatiu” de l’alumnat que està cursant Cicles Formatius (CF) de qualsevol família professional, així com els Programes de Formació i Inserció (PFI).
Una nova categoria i hi podran participar alumnes de Certificats de Professionalitat
Ara, a més, hi podran participar alumnes de Certificats de Professionalitat, optant als mateixos premis que l’alumnat de CFGS. També s’estrena la categoria de ‘Sobirania alimentària’. En aquesta categoria hi tenen cabuda des d’un projecte per crear un bar fins a empreses de càtering, obradors, serveis de salut alimentària, entre altres. Un àmbit en el qual “hi tenen a veure molts dels projectes presentats al llarg de les darreres edicions”, informen.
L’acte de lliurament dels premis se celebrarà el 20 de juny
Els projectes es podran presentar des del 13 de maig al 2 de juny. El dia 7 de juny es reuniran les taules d’experts i una vintena de professionals triaran els finalistes. El jurat es reunirà el 13 de juny per deliberar. Finalment, l’acte de lliurament dels premis se celebrarà el 20 de juny.
Els premis es divideixen en cinc categories per a Cicles Formatius de Grau Mitjà (CFGM) i Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS), a més d’una sisena exclusivament per a Programes de Formació i Inserció (PFI). Les categories són: Projectes més innovadors, projectes de sobirania alimentària (que s’estrena enguany), projectes d’economia social i solidària, projectes d’economia circular, i dossiers-memòries d’FP dual.
Els premis s’organitzen amb la col·laboració de la Cecot, la Cambra de Comerç de Terrassa, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i els sindicats CCOO i UGT.