MónTerrassa
Prop de mil firmes en 48h per aturar el tancament de línies a Terrassa

Recollida de signatures per aturar la supressió de línies a les escoles de Terrassa. L’anunci fet ara fa pocs dies del Govern de la Generalitat de tancar fins a 9 línies d’I3 i de 1r d’ESO a la cocapital vallesana ha desencadenat un terrabastall mediàtic i social. Des del govern municipal van mostrar la seva contrarietat per aquesta decisió, ja que consideren que és un pas enrere en la qualitat educativa. Des de l’oposició, ERC i PSC han aprofitat per recriminar a l’executiu de Ballart la seva “passivitat”, igual que ho ha fet Esquerra Unida o els Comuns. Aquest mateix dilluns, ha estat l’Observatori de Drets Socials de Terrassa qui ha reclamat a Educació que es faci enrere i aposti per reduir ràtios.

Des de la comunitat educativa tampoc s’han quedat de braços plegats i han començat a mobilitzar-se. La primera acció, coordinada des de La Pepeta, és una recollida de firmes que està anant a tot drap. En prop de 48 hores, la campanya de recollida de signatures ja ha aconseguit el suport de gairebé un miler de persones. “Denunciem aquesta política de desmantellament i exigim una planificació educativa justa i equilibrada, que posi l’educació pública al centre de les polítiques educatives, amb més línies, més recursos i excel·lents condicions pedagògiques i laborals”, afirmen en un comunicat.

Les quatre peticions a Educació i Ajuntament

En l’escrit argumentari de la recollida de signatures, la plataforma d’AFAs de l’escola pública de Terrassa exposen quines són les quatre peticions que reclamen tant al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya -organisme responsable- com a l’Ajuntament de Terrassa -com a administració local i coresponsable de l’educació pública a la ciutat.

– Que no es tanqui cap línia de l’escola pública, ni a Terrassa ni enlloc. L’oferta educativa que es publiqui l’11 de març no pot tenir ni una línia pública menys que la del curs vigent.

– Que es planifiqui un augment de places públiques a tots els barris, des d’I-3 a batxillerat i oferta de cicles formatius, amb una planificació que tingui en compte el creixement poblacional i l’arribada d’alumnat de matrícula viva.

– Que es protegeixin les ràtios baixes per, en articulació amb més recursos per a l’escola inclusiva, millorar la qualitat educativa, especialment en l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials.

– Que les autoritats educatives, municipals i del departament, se sumin a la crida per la matriculació a l’escola pública, la de tothom.

Comparteix

Icona de pantalla completa