El malestar a l’escola Mare de Déu del Carme de Terrassa continua ben vigent i, aquesta setmana, s’ha tornat a fer palès amb diversos comunicats i declaracions per banda i banda. Per un costat, des de la plataforma Recuperem el Karmel han manifestat la seva intenció de mobilitzar-se davant les portes del col·legi dimecres vinent per denunciar el “cop d’estat ideològic” i el “gir radical” que afirmen que ha fet l’escola. Per l’altre, des d’Educació han donat quinze dies al centre perquè acrediti el nivell formatiu de diversos docents que actualment treballen a l’escola, i els ha recordat que en cas de produir-se un canvi en el projecte pedagògic del centre, s’ha de comunicar “de manera clara” a les famílies.
Però aquests no han estat els únics moviments. MónTerrassa ha pogut saber que aquesta mateixa setmana s’ha posat en marxa un nou grup de famílies aplegades sota el nom “Defensem el Karmel” per contrarestar les declaracions de l’altre part i tancar files amb la nova direcció i professorat. També han sortit a la palestra els mestres del Mare de Déu del Carme. Ho han fet en un gran acte obert a tots els pares i tutors amb infants a l’escola, en el qual han volgut exposar la seva posició sobre tota aquesta polèmica.
Els mestres desmenteixen cap mena d’adoctrinament
En la seva intervenció, a la qual ha tingut accés aquest mitjà, han explicitat que “ha estat una iniciativa nostra. Ningú ens obliga a parlar, ni a silenciar res, ni a convocar-vos. Ja n’hi ha prou de soroll i, sobretot, prou de parlar de nosaltres com si fóssim una escola xenòfoba, racista, ultracatòlica i tants altres adjectius despectius que ens estan atribuint. Ens entristeix profundament que es faci mofa de la nostra feina, quan el nostre únic objectiu és educar i acompanyar el nostre alumnat amb la màxima professionalitat”, diuen.
El professorat ha fet una crida a les famílies a dirigir-se “directament” a ells quan hi hagi alguna preocupació per tal de “dialogar i buscar solucions junts”. Asseguren que “no tenim res a amagar, ni dins ni fora de les aules” i que si fins ara no havien sortit a parlar públicament era perquè “no volíem alimentar un soroll mediàtic que sovint busca més ser notícia que construir”, i han desmentit que hi hagi cap “contracte de confidencialitat” que els impedeixi parlar.
Recorden que el canvi de direcció va néixer “d’una voluntat col·lectiva de gran part del claustre”, des del qual s’han promogut “millores pedagògiques a totes les etapes”. I subratllen que “no hem percebut ni rebut cap imposició ideològica. No entenem aquest escàndol”, quan fan referència a que s’han incrementat les hores de religió, “però també d’altres assignatures com matemàtiques o llengües”.
Respecte a les acusacions d’adoctrinament, els mestres les neguen “amb rotunditat”, i apunten que: “la nostra tasca és educar, fomentar l’esperit crític i ensenyar als estudiants a pensar per ells mateixos, basant-nos en el respecte i la reflexió. Les afirmacions fora de context, com les que alguns diuen que ha dit un professor, són com un joc de telèfon trencat: perden el sentit i no tenen cap validesa quan es treuen del seu context. Una frase aïllada, real o no, no pot ser la base per jutjar una escola amb una trajectòria i una evolució tan sòlida com la nostra. Els rumors descontextualitzats no tenen valor i distreuen del focus principal. Si hi ha dubtes, us convidem a parlar-ne directament amb nosaltres, perquè el diàleg és l’única via per entendre’s i avançar”.