La construcció i posada en funcionament del nou Institut Escola Sala Badrinas no serà una realitat i no es podrà iniciar en el curs 2027-28. Així ho ha anunciat l’Ajuntament de Terrassa mitjançant un comunicat publicat aquest dimarts, 16 de juliol.
En una reunió celebrada aquest matí entre el consistori i els responsables del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i dels Serveis Territorials del Vallès Occidental, s’ha comunicat aquest nou endarreriment de la construcció de l’Institut Escola de Terrassa. Des del govern local asseguren que aquesta notícia “ha estat recollida com una decepció per part municipal, així com per la direcció de l’escola i la representació de les famílies de l’alumnat que també han assistit a la trobada”.
Aquesta notícia modifica i condiciona tot el calendari previst i comunicat des dels Serveis Territorials d’Educació a inicis d’aquest any 2024. Segons expliquen des del consistori, es tenia previst redactar l’avantprojecte per al pròxim mes de setembre i la redacció del projecte bàsic i l’inici de tràmits de llicències d’obres entre el setembre i gener de l’any 2025. Aquest calendari també contemplava l’inici de curs el mes de setembre de l’any 2027, fet que finalment sembla que no serà possible.
Per al regidor d’Educació, Joan Salvador, aquesta informació recollida avui “és una gran decepció, ja que aquest institut és un dels projectes estratègics d’aquest Govern Municipal que va recollir el testimoni i la preocupació de la comunitat educativa pels recursos públics en educació a la ciutat”. Així mateix, assegura que “compartim la incredulitat i indignació de la pròpia direcció de l’escola com de l’AFA, que no han rebut amb bons ulls la notícia” i remarca que “seguirem batallant i acompanyant-los en la seva reivindicació per tal que l’institut-escola es construeixi”.
Una demanda històrica de la comunitat educativa de Terrassa
La construcció del nou Institut Escola Sala Badrinas és una demanda de la comunitat educativa que es remunta a força anys i té l’objectiu de dotar a la ciutat dels recursos educatius necessaris per fer front a la demanda d’escolarització pública a Terrassa. Des del govern local asseguren que és un dels “projectes estratègics que el Govern Municipal va prioritzar ja en l’anterior mandat” i recorden que des de l’Ajuntament es va assumir part de la despesa “per tal de poder materialitzar-se de forma àgil i eficient”.