La terrassenca Mireia Portero Aylagas ha estat seleccionada com a finalista als IX Premis EDUCA ABANCA al Millor Docent d’Espanya 2025, un dels reconeixements més prestigiosos en l’àmbit educatiu estatal. La mestra egarenca competeix en la categoria d’Educació No Formal, en la qual només han estat escollits deu docents de tot Espanya.
La candidatura de Mireia Portero va ser proposada pel seu alumnat i, posteriorment, valorada per un comitè d’experts, els quals van tenir en compte els seus projectes d’innovació educativa, la transmissió de valors, la recerca i transferència de coneixement. A més, també es va valorar el seu paper com a formadora en metodologies actives, competència digital i intel·ligència artificial.
Actualment, Portero desenvolupa la seva tasca a IDdocente (Innovación y Desarrollo Docente), on impulsa projectes de formació i transformació educativa. A més, la docent terrassenca destaca per tenir una trajectòria professional marcada per la innovació pedagògica, fet que li ha permès ser guardonada amb diversos premis i reconeixements.
Un premi econòmic de 1.000 euros pel primer classificat
La gala de lliurament dels Premis EDUCA ABANCA se celebrarà el 31 de gener del 2026 a l’Auditori d’Afundación (ABANCA), a la ciutat de A Coruña. Durant l’acte, al qual assistiran autoritats educatives i representants institucionals, es donarà a conèixer el nom dels guanyadors de cada categoria. El primer classificat de la categoria d’Educació No Formal obtindrà un premi econòmic de 1.000 euros. Per la seva banda, els deu finalistes rebran una estatueta i un diploma acreditatiu.
En un comunicat, la mestra de Terrassa destaca que aquest reconeixement no només suposa un honor per a la seva trajectòria, “sinó també una projecció per a la ciutat de Terrassa, que veu com el talent educatiu local és valorat a nivell estatal”.