MónTerrassa
LECXIT busca 15 voluntaris per impulsar la comprensió lectora a Terrassa
  • CA

El programa LECXIT, que treballa per l’èxit educatiu d’infants de primària en situació de vulnerabilitat, busca 15 voluntaris i voluntàries per fer que més d’un miler de nens i nenes a Terrassa millorin la seva comprensió lectora a través d’un company o companya lectora. Per ser voluntari o voluntària LECXIT no cal experiència prèvia, “només compromís, passió per la lectura i ganes de ser part d’un canvi”, exposa el programa en un comunicat.

Terrassa és un dels 150 municipis de Catalunya que implementa aquest programa, que té per objectiu impulsar la millora de la comprensió lectora dels infants de 4t, 5è i 6è de primària en situació de vulnerabilitat. LECXIT funciona a través de sessions individualitzades d’acompanyament lector d’una hora a la setmana en horari extraescolar entre un infant i la persona voluntària. En aquest cas, es busquen persones que vulguin dedicar aquesta hora a la setmana des d’aquest mateix mes de gener fins al mes de maig.

1 de cada 4 infants té de comprensió lectora baix o mitjà-baix a Catalunya

Segons han pogut constatar, “el 25,2% de l’alumnat de Catalunya té un nivell baix o mitjà-baix de comprensió lectora a 6è de primària”. És a dir, 1 de cada 4 infants quan finalitza la primària no aconsegueix assolir un nivell lector que li garanteixi comprendre amb facilitat allò que llegeix i assegurar així el seu èxit educatiu i social.

“Els infants amb un baix nivell de comprensió lectora, tot i saber llegir i fer-ho amb fluïdesa, presenten dificultats per interpretar causes i conseqüències en una història, distingir la informació rellevant a una taula, gràfic o imatge, i integrar tota la informació d’un text per argumentar la seva importància, entre d’altres”, exposen. Amb aquests nous 15 voluntaris, esperen poder revertir aquesta situació.

Escoles a Terrassa que implementen el programa LECXIT

Terrassa implementa amb èxit el programa LECXIT des de fa anys gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament, les escoles Escola Sant Llorenç, Escola Ponent, Col·legi Ramón Pont, Escola Abat Marcet, Escola Font de l’Alba, Col·legi Martí, Escola Francesc Aldea, Col·legi Creixen, Escola Goya i Escola Josep Ventalló, i diferents biblioteques i entitats referents de la ciutat. Aquest gener, però, s’inicia un nou repte avaluant per primera vegada l’impacte del programa gràcies a l’anàlisi i seguiment de dades de nous grups de 4t de primària de les escoles Ramón y Cajal i Salvador Vinyals.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Maria Dolors Canals Ruera a gener 26, 2023 | 12:56
    Maria Dolors Canals Ruera gener 26, 2023 | 12:56
    Estic interessada Disposo dels dimarts [email protected]

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa