Estudiants del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de Terrassa participen en un nou projecte sobre com ha de ser i tenir el cotxe del futur. “CUPRA Gamified Car és una iniciativa impulsada des de la UPC amb la col·laboració de les empreses del sector de l’automoció CUPRA i EDAG Spain, amb la qual es vol que alumnes, professorat universitari i empreses investiguin conjuntament en el camp de la interacció i entreteniment.
L’objectiu és fer un “laboratori d’idees” pilot al voltant de les noves maneres d’interaccionar amb els automòbils, l’entreteniment digital i els videojocs. El projecte està finançat per CARNET ‒el Future Mobility Research Hub fundat per Volkswagen Group Innovation, SEAT S.A. i la UPC‒ i coordinat pel Centre de la Innovació i la Tecnologia (CIT UPC).
Des del CITM expliquen en un comunicat que el motiu d’aquest projecte ve motivat després de comprovar que “les tecnologies digitals aplicades al món de l’automoció ofereixen una oportunitat per explorar noves experiències multimèdia i socials que no eren presents fins al moment en aquest sector”, si sobretot perquè amb aquesta iniciativa “es pretén generar impacte a una audiència jove, acostumada a fer un ús intensiu dels mitjans digitals”.

Tecnologies multimèdia
CUPRA Gamified Car durà a terme al Campus de Terrassa de la UPC, i els participants disposen, des del passat 25 d’abril, d’un cotxe pilot de CUPRA per experimentar i assajar projectes en aquest àmbit de les tecnologies multimèdia. Hi treballen quatres equips de sis estudiants dels graus del CITM, sota la tutela de professorat d’aquest centre docent i professionals de SEAT/CUPRA i EDAG, soci industrial de CARNET.
En la primera fase del projecte, els equips estan gaudint d’un programa de diverses masterclass i tallers de professionals de les diferents entitats que hi participen per tal de generar les idees de concepte. Aquestes activitats s’emmarquen com una assignatura de tercer i quart curs dels graus de Multimèdia, de Disseny i Desenvolupament de Videojocs, i de Disseny, Animació i Art Digital del CITM. En finalitzar aquesta primera fase, una de les propostes pilot serà escollida per un tribunal i continuarà el seu desenvolupament en la segona fase. A partir del proper mes de setembre, l’equip de la proposta guanyadora serà becat en el marc del projecte i tindrà l’oportunitat de desenvolupar un pilot de la seva proposta i de testejar-lo amb el cotxe.
El projecte també compta amb la participació d’estudiantat i professorat d’ESADE i de la consultora Ànima, com a socis que ajudaran a desenvolupar estudis al voltant dels models de negoci, així com recerca sociològica.