La direcció de l’escola Mare de Déu del Carme de Terrassa ha denunciat a tres famílies per calúmnies, segons va donar a conèixer El País i ha confirmat MónTerrassa a través de membres de la plataforma de famílies ‘Recuperem el Karmel’. Així doncs, la titularitat de l’escola hauria demandat a aquestes famílies per unes “injúries i columnes” que aquestes haurien expressat a través d’un xat de pares. A més, el Karmel reclama una indemnització d’uns 37.000 euros per danys morals i per compensar les despeses que els ha generat aquestes suposades calúmnies.
Aquest nou capítol del conflicte entre la direcció de l’escola i el grup de pares disconforme amb la direcció actual del centre només fa que allunyar més les dues posicions. Cal recordar que el passat mes de juny, algunes famílies de l’Escola Mare de Déu del Carme es van manifestar a Terrassa en contra del “gir ideològic” que denuncien que el centre ha patit recentment. Durant el transcurs, els manifestants van cridar proclames en contra de la direcció del centre com “aquesta direcció no té cap educació” o “no volem història esbiaixada, volem memòria contrastada”. Una vegada finalitzada la marxa, diversos representants de la plataforma ‘Recuperem el Karmel’ van llegir un manifest per mostrar el seu desconfort amb les decisions que s’estan prenent des del centre. “Som aquí perquè l’escola Mare de Déu del Carme és molt més que un edifici. És una comunitat, una història compartida i un projecte educatiu de qualitat. Ara aquest llegat està en perill”, van manifestar.
A més, la recent demanda de l’escola terrassenca també arriba poc després que el centre anunciés la incorporació de Gregori Ponce com a nou director general del Karmel. En una carta enviada a les famílies i membres de la seva comunitat educativa, l’escola donava a conèixer que Ponce seria l’encarregat de substituir a Francesc Rubio, qui va ser director del centre durant més de 20 anys i va ser acomiadat per “incompliments greus i culpables de les seves obligacions laborals”.