MónTerrassa
La Comissió de Conciliació del Karmel acorda millores en “transparència”
  • CA

La Comissió de Conciliació del Karmel ha acordat millores en la “transparència” i “comunicació” entre el centre educatiu de Terrassa i les famílies usuàries. Aquest divendres, dia 28 de novembre, ha finalitzat la Comissió de Conciliació impulsada des del departament d’Educació, arran de l’expedient informatiu obert al Col·legi Mare de Déu del Carme per unes queixes de diverses famílies acusant la direcció d’un “gir ideològic” i ultraconservador.

“Tots els qui formem part de l’escola hem iniciat l’aplicació de tots els compromisos adquirits amb la ferma convicció que, treballant conjuntament, el Col·legi Mare de Déu del Carme de Terrassa continuarà essent un referent educatiu tant a Terrassa com dins de l’orde carmelità”, han manifestat a MónTerrassa des de la direcció del centre.

Així mateix, aquest mitjà de comunicació ha tingut accés a la carta que s’ha remès a totes les famílies de l’escola en què s’explica amb detall les mesures pactades de comú acord entre els integrants de la Comissió, formada per un membre del Consell Escolar, un representant de la titularitat del col·legi, i un inspector d’Educació. L’òrgan s’ha reunit en cinc ocasions per “analitzar exhaustivament” tots els aspectes que havien estat inclosos en l’expedient informatiu.

“No hi ha hagut cap gir ideològic”, diuen des de direcció

Tanmateix, Nuno Pitta, representant de la titularitat del Col·legi Mare de Déu del Carme ha volgut deixar clar que “el resultat del treball de la comissió es desprèn amb claredat que no hi ha hagut cap gir ideològic ni adoctrinament, ni tampoc manifestacions homòfobes”, i afirmen que han quedat “completament desacreditades totes les afirmacions que durant mesos s’han difós en aquest sentit i que han generat un greu perjudici reputacional a la nostra institució”.

Un dels aspectes que s’havia reclamat era la reducció d’hores de català a les aules. La Comissió sentencia que s’ha “acreditat” que el català és “la llengua vehicular”, tot i que s’ha acordat “verificar-ne l’ús i comprovar que la titulació de tot el professorat sigui conforme”. En aquest sentit, reconeixen que s’han detectat dues “incidències, anteriors a l’actual direcció, que es corregiran durant el curs 2025-2026”.

I s’ha fet un toc d’atenció i hi ha hagut un compromís de lliurar a l’administració els documents preceptius essencials, com el Projecte Lingüístic del Centre (PLC) i el Projecte Educatiu del Centre (PEC), que no constaven i estaven desactualitzats, “en algun cas des de fa més de deu anys”.

Més enllà d’això les mesures es poden resumir en dos grans eixos de millora: transparència i comunicació. En aquest sentit, per exemple, es recorda que “cal comunicar amb més claredat el caràcter de centre catòlic i titularitat del centre, de manera que l’elecció de les famílies sigui inequívoca i clara”. També en reforçar “la informació que s’ofereix a les famílies pel que fa a les aportacions econòmiques: quotes, naturalesa i finalitat”.

Més delegats, protocols i una enquesta

La Comissió de Conciliació també ha posat l’accent en una “revisió i actualització de les programacions així com l’establiment d’un procés per millorar el control i la supervisió del material de treball en l’àmbit de les ciències socials. En aquest aspecte, volem remarcar que no s’indica cap element concret a revisar ni es confirmen les acusacions d’algunes famílies”, diuen des del Centre.

Finalment, avancen que arran de les reunions, s’ha aprovat “un pla d’acció per reforçar la comunicació amb les famílies a través dels canals habituals i també mitjançant persones clau del col·legi”. Això passa, també, per incrementar el nombre de representants de les famílies per cada classe (delegats) i establir un calendari de reunions trimestrals per tractar els temes que més preocupin. A més, s’han acordat protocols interns de comunicació que “permetran una interacció més constant, àgil i eficaç, afavorint una implicació més gran de les famílies en la vida del centre”, i s’implantarà una enquesta anual de satisfacció, “que ens permetrà identificar àrees de millora i ajustar procediments per oferir un servei cada vegada més eficient”, sentencien.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa