MónTerrassa
Brian Giner i l’assetjament escolar: “He transformat el dolor en activisme”
  • CA

L’assetjament escolar torna a estar, malauradament, en boca de tothom. Aquesta setmana, els estudiants van fer vaga per reclamar més inversions en prevenció del bullying i més recursos per ajudar aquells alumnes que en pateixen. El suïcidi d’una noia a Sevilla ha tornat a posar en el centre del debat educatiu la salut mental.

Malgrat que el tema està d’actualitat, no és pas una problemàtica nova. Bé ho sap Brian Giner (Terrassa, 1999) que des de fa anys que s’ha convertit en un activista contra el bullying. Arran de la seva pròpia experiència va decidir “transformar el dolor en una eina de canvi”, com explica a MónTerrassa. Avui, la seva trajectòria personal és un valuós i reflexiu testimoni que “de les experiències més dures poden néixer missatges capaços de salvar i motivar vides”.

El terrassenc, impulsor de diversos projectes destinats a inspirar i donar veu als joves, ha publicat aquesta tardor el llibre “Tocat, però no enfonsat“, una eina que vol que arribi a totes les escoles del país amb un doble objectiu: “fomentar la lectura en català i, sobretot, parlar d’un tema com l’assetjament escolar”. Malgrat la cruesa per la realitat que exposa, l’obra és un exemple de “superació” i vol transmetre un missatge positiu i de resiliència cap a tots els infants que pateixen aquesta xacra.

Un llibre per parlar a les escoles

El llibre ja ha entrat dins del projecte educatiu de l’escola Abat Marcet de Terrassa, i Giner se’n mostra molt orgullós. “Des de l’escola, l’equip directiu i el personal docent sempre han estat molt implicats en l’assetjament escolar. Ho sé de primera mà perquè jo vaig treballar allà I es respira un molt bon equip. En aquesta escola ja vam fer un projecte amb la marca GIOTTO, on fèiem un anunci al voltant del dia de l’assetjament escolar, el 2 maig”, exposa el terrassenc. Ara, des de direcció, “em van fer la proposta de poder fer un treball conjunt per poder parlar i treballar des de quart fins a sisè de primària amb el llibre com a base, i així també fomentar la lectura en català”, subratlla.

Tocat, però no enfonsat” és un relat colpidor que narra els 12 anys que Brian Giner va patir assetjament, i com aquesta experiència l’ha marcat profundament. L’obra, tanmateix, se centra a mostrar com “des de la foscor es pot passar a la llum”, i fer d’una vivència traumàtica un motiu de vida i activisme. “És una història de dolor i resistència, però també de transformació i esperança”.

Brian Giner està satisfet d’aquesta experiència i li agradaria exportar-la a la resta de centres educatius de la ciutat i de Catalunya. Considera que cal mostrar totes les cares de l’assetjament i, sobretot, parlar-ne, parlar-me molt. A les escoles, a les universitats, a les institucions i a la societat, en general. “Hem de conscienciar més sobre la importància de la salut mental i de la lluita contra l’assetjament escolar”, conclou.

Portada del llibre de Brian Giner “Tocat però no enfonsat”

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa