MónTerrassa
Un 25% d’alumnes a Terrassa té necessitats específiques de suport educatiu
  • CA

Més d’un quart de l’alumnat matriculat a Terrassa (un 25,2%) té Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE). Així ho indiquen les dades del primer informe d’Infància i adolescència en risc d’exclusió social al Vallès Occidental el curs 2021-2022 en infants i joves menors de 18 anys, realitzat per l’Observatori del Consell Comarcal. Segons l’estudi, Terrassa encapçala el rànquing de municipis de la comarca amb més alumnes amb necessitats de suport educatiu.

Aquestes xifres signifiquen que 1 de cada 4 alumnes a la ciutat té NESE. L’alumnat amb aquestes necessitats s’identifica i s’avalua “considerant el funcionament de l’alumne dins del seu context educatiu, independentment de la seva condició personal i social, amb l’objectiu de proporcionar-li els suports necessaris per afavorir-ne l’aprenentatge en condicions d’equitat”, exposa l’estudi.

També especifiquen que “aquestes necessitats poden estar derivades per diferents factors, sigui per altes capacitats, pels diversos tipus de discapacitat, per trastorns mentals o d’aprenentatge o per desavantatges educatius, com incorporació tardana o situacions socioeconòmiques socialment desfavorides”.

Terrassa, la ciutat amb un percentatge més alt d’alumnes amb NESE

Amb aquestes dades, Terrassa no només es posiciona molt per sobre de la mitjana comarcal (18,5%), sinó que és el municipi que compta amb un percentatge més alt d’alumnes amb aquestes necessitats.

En quant al rànquing comarcal, per darrera de Terrassa se situen Badia del Vallès (24,7%), Rubí amb el 23,3% d’alumnat amb NESE, i Sabadell amb el 21,4%. Entre els municipis amb un menor pes d’alumnat amb NESE se situen dos dels que tenen una menor població: Ullastrell (3%) i Rellinars (3,3%). També destaca Viladecavalls amb el 6,7% i Sentmenat amb el 7,9%.

7 de cada 10 alumnes amb NESE estudien a escoles públiques

Dels 18,5% alumnes a la comarca amb NESE, l’estudi indica que 7 de cada 10 estan matriculats a centres de titularitat pública, el que representa el 13,6% del total de l’alumnat i l’altre 4,9% en privats. En relació amb l’etapa educativa, l’ESO és la que presenta la proporció més elevada, amb un 23,6% d’alumnat amb NESE.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa