Un total de 164 alumnes de 3r i 4t d’ESO han tingut l’oportunitat de descobrir vuit oficis diferents durant aquest curs gràcies a una nova edició del programa ‘Tastets d’Oficis’. Aquest projecte, organitzat pel Servei d’Ocupació a través de Foment de Terrassa, té com a objectiu facilitar l’etapa de transició de l’àmbit educatiu a l’àmbit professional, “contribuint a dotar a les persones joves de les capacitats que els permetin elaborar itineraris educatius-professionals adaptats als seus interessos i aptituds, així com a la realitat que exigeix l’actual mercat laboral”, recalquen des de l’Ajuntament de Terrassa.
Els tallers organitzats han tingut una durada d’entre 9 i 12 hores, repartides en tres o quatre sessions, i buscaven reproduir situacions de treball el més versemblants possibles. Per aquest motiu, alguns dels tallers s’han impartit en empreses del mateix àmbit a les seves instal·lacions, i la resta han anat a càrrec de professionals de l’especialitat en espais apropiats. Enguany han participat al programa els següents 12 centres educatius de Terrassa: INS Cavall Bernat, INS Aimerigues, INS Torre del Palau, INS Can Jofresa, IE Sala i Badrines, IES Egara, INS Montserrat Roig, INS Copèrnic, INS Montperdut, INS Investigador Blanxar, IE Antoni Ubach i IE Feixes.

La regidora d’Ocupació, Montserrat Caupena, qui va presidir el tradicional acte de lliurament de diplomes, va remarcar que “el que distingeix Tastets d’Oficis d’altres programes és el seu caràcter experiencial, vivencial”. “Representa una ocasió de tastar realment com és un determinat ofici, i això és molt important quan parlem d’un perfil d’alumnat que el que busca és alguna cosa diferent del que han viscut fins ara a les aules”, va afegir Caupena.
Tastets d’Oficis és un programa desenvolupat per l’empresa municipal Foment de Terrassa des de fa 25 anys. El programa s’adreça específicament a alumnat de 3r i 4rt d’ESO amb dificultats per adquirir les competències pròpies de l’etapa educativa. “El perfil d’aquest alumnat requereix estratègies d’intervenció específiques que puguin garantir l’adquisició de les competències bàsiques, coneixement de professions i d’itineraris formatius que facilitin el desenvolupament del propi projecte professional”, manifesten des del Consistori