MónTerrassa
Dues carreteres de Terrassa, en el “top ten” de les més perilloses
  • CA
Topada frontal a la C-243
Topada frontal a la C-243 | Antiradar Catalunya

!--akiadsense-->

El RACC ha presentat la 17a edició de l’estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP, que analitza l’accidentalitat a la xarxa viària catalana. Dos trams locals, entre Terrassa i Martorell i entre la capital egarenca i Matadepera (límit del Parc Natural de Sant Llorenç i l’Obac) se situen en la llista negra dels 10 més perillosos, als llocs 8 i 10.

sd

!--akiadsense-->

La carretera de l’Arrabassada (BP-1417) entre Barcelona i Sant Cugat és el tram amb més risc d’accident de Catalunya per tercer any consecutiu. Cal destacar l’alta proporció d’accidents amb motos involucrades, que representen el 73% del total d’accidents en aquest tram.

Els 10 trams amb més risc d’accident són vies convencionals de calçada única. Dels 10 trams de la llista, 4 ja apareixien en aquesta taula l’any passat (ombrejats en gris). En aquesta classificació, 6 trams pertanyen a la demarcació de Barcelona, 2 a Lleida, 1 a Tarragona i 1 a Girona.

Per presentar els trams de més risc i els trams amb major concentració d’accidents, s’han tingut en compte els trams que compleixen 3 requisits: tenen una IMD (Intensitat Mitjana Diària de trànsit) superior a 5.000 vehicles/dia*; almenys hi ha hagut un accident amb morts o ferits greus en els últims dos anys, i la seva longitud és superior a 5 Km. D’aquest filtratge s’obté una selecció de 212 trams (3.287 km), per on circula el 88% de la mobilitat total i on tenen lloc el 78% dels accidents mortals i greus en carretera de tot Catalunya.

El RACC i altres automòbil clubs europeus membres de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA) avaluen cada any amb aquesta metodologia les xarxes viàries de països de tot el món. A Catalunya, compta amb la col·laboració del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, el Servei Català de Trànsit i la Diputació de Barcelona. EuroRAP és un consorci europeu que analitza el risc d’accidentalitat de les carreteres amb l’objectiu de millorar la seguretat viària. La seva metodologia relaciona el nombre d’accidents greus i mortals que hi ha hagut els últims 3 anys en un tram de carretera amb la seva Intensitat Mitjana Diària de trànsit (IMD). L’estudi EuroRAP es publica cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 km de carreteres interurbanes de titularitat estatal, autonòmica i de les diputacions.*

Comparteix

Icona de pantalla completa