La XV edició de l’estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP ha analitzat un any més l’accidentalitat a la xarxa viària catalana. El RACC, juntament amb altres automòbil clubs europeus membres de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA) ha comptat amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit, la Diputació de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

El 30% de les carreteres de Catalunya mantenen un risc alt o molt alt d’accident greu o mortal i l’Arrabassada és la que té un índex de risc més elevat. En el trienni 2017-2019, la mobilitat ha augmentat un 1,8% i la mitjana d’accidents greus i mortals un 0,4%, variacions que fan baixar un 1,3% el risc de patir un accident greu o mortal al global de les carreteres analitzades, que sumen uns 6.300 km.

L’estudi també indica que en les carreteres convencionals amb un sol carril per sentit el risc és quatre vegades més gran que en autopistes i alerta que els accidents en moto han augmentat un 45% des del 2013 fins a un total de 2.269 l’any 2019. Els accidents que han provocat morts o ferits greus han augmentat un 16% el darrer any, fins arribar als 317. Entre el 2017 i el 2019, en el 43% de tots els accidents amb morts o ferits greus hi ha estat involucrada com a mínim una moto o un ciclomotor, una proporció molt elevada, ja que només representen el 5% de la mobilitat global en carretera.

Catalunya té gairebé 2000 km de xarxa viària amb alt risc de patir un accident greu o mortal. Considerat el quart tram més perillós, hi ha dues carreteres que passen per Terrassa. Per una banda, hi ha la c-1415a, entre el Centre de Terrassa i fins a Setmenat (amb la c-1413a). Per l’altra, la BV-1221, en el seu tram d’inici des de la placeta de la Creu fins a la ZU Matadepera, en el límit del Parc Natural.

Mapa

Nou comentari