Nou esvoranc a Terrassa. Encara amb el problema de subsol al carrer Ample per solucionar -el govern municipal espera començar les obres el pròxim mes de maig-, ha sorgit un altre carrer on s’ha de parar atenció. Ara fa uns dies, els veïns de tota la zona pròxima als carrers de Beethoven, el passeig 22 de Juliol i Josep-Vicenç Foix, van veure com operaris col·locaven diverses tanques de seguretat al voltant de tota la cruïlla, impedint el pas als conductors que solen utilitzar aquest vial per entrar a Can Boada -per sota el pont-, accedir a Ca n’Aurell o que venen des de la Ronda de Ponent per creuar en direcció est la ciutat.
El que semblava una operació rutinària, però, es va anar convertint en un punt de preocupació quan, a mesura que passaven els dies, no només no es reobria sinó que la zona precintada creixia. El problema s’ha vist agreujat perquè segons expliquen veïns a MónTerrassa, “no ens han dit res, ni de les obres, ni que es tallava el carrer, ni de què passava. Veiem operaris perforant el terra, el carrer tancat amb el que sembla una possible esquerda, i fins i tot hem vist una persona amb un georadar, però ningú ens diu res”, lamenten.
Molts es pregunten si és segur travessar el pont de Beethoven o creuar per aquella cruïlla, sobretot amb l’experiència d’altres esvorancs que han anat apareixent en els darrers mesos a la ciutat, no només al barri de Sant Pere -un dels principals afectats- sinó també, per exemple, al Segle XX, amb el carrer deGasòmetre o amb la plaça del Gas-.
Proves en superfície i a l’interior del col·lector
Fonts municipals han confirmat a MónTerrassa que el tancament de la cruïlla es deu al fet d’haver “detectat una zona amb un petit esvoranc”. La detecció s’ha pogut fer gràcies a les inspeccions que s’han estat realitzant dins de la subvenció del PERTE, emmarcada en els serveis d’elaboració del model digital, model hidràulic i Pla integral de gestió del sistema de sanejament de Terrassa, a la Conca Palau Nord.
Un cop vist que el problema “està molt localitzat” en punt concret, el govern municipal ha optat per “de forma preventiva, i mentre realitzem proves tant per superfície com per a l’interior del col·lector”, que la zona quedés delimitada amb tanques, per evitar la circulació de vehicles, especialment més pesants. Des de l’Ajuntament subratllen que es tracta “d’una situació sobrevinguda” i que serà en funció dels resultats obtinguts en aquestes proves que es valorarà la “durada de les reparacions a realitzar”.

