Un menor que pateix autisme va ser suposadament expulsat d’un autobús escolar després de patir una crisi, i va quedar “abandonat, sol i desorientat” en un carrer de Terrassa. Ho ha denunciat aquest divendres, dia 3 d’octubre, a través de les xarxes socials José Manuel López, president de l’Associació contra la violència a l’escola – Trencats, en el qual exposa la situació que va patir el passat 25 de setembre un estudiant d’un centre d’educació especial de la cocapital vallesana.
Des de l’entitat s’han posat en mans de la seva advocada Noelia Rebón qui ha presentat denúncia i també n’ha fet difusió a les seves xarxes socials. La lletrada explica que es tracta d’un estudiant d’educació especial, diagnosticat amb autisme, el qual durant el trajecte d’autobús de l’escola a casa va ser “abandonat” enmig de Terrassa. “La Policia Municipal va haver d’intervenir per recollir l’infant, que es trobava desorientat i sense capacitat de tornar per ell mateix al seu domicili”, exposa.
L’adolescent va ser deixat a un carrer i no sabia tornar a casa
Segons explica la mare de l’adolescent, de 16 anys i alumne d’un PFI, aquest es trobava a dalt de l’autobús escolar pels volts de les dues del migdia del dijous dia 25 quan “el meu fill va tenir una crisi a dins de l’autobús, provocada també perquè el vehicle anava amb un retard de més de 10 minuts que el va posar ja molt nerviós”. La Claudia remarca que dalt del vehicle hi anaven dos adults, el conductor i una monitora, però que cap dels dos “va saber portar bé la situació i van optar per deixar-lo abandonat a una parada d’autobús al passeig 22 de Juliol, que està a 25 minuts caminant del col·legi, mentre ells continuaven cap a Rubí, on vivim”.
“Des de fa tres anys que en Pablo té aquest servei de transport escolar, i mai havia passat res semblant. És la primera vegada que té una crisi així mentre viatja”, exclama. I denuncia que el més greu és que van deixar el menor “sol en un carrer d’una ciutat que no és la seva, i ells ho sabien, i només es defensen dient que se’ls va escapar. Hem interposat denúncia als Mossos d’Esquadra i he avisat Serveis Territorials i Inspecció Educativa de Terrassa, al col·legi, al Consell Comarcal -gestora del servei de transport escolar- i ningú m’ha contestat”, lamenta la mare del menor.
La família també denuncia que des d’aleshores, l’infant no ha pogut anar al col·legi perquè no té el servei de transport escolar perquè està en “suspensió momentània”.
Un alumno autista es expulsado de su autobús escolar y abandonado en medio de la ciudad de Terrassa. La policía local tiene que intervenir para localizarlo porque el chico no sabe volver a casa. Trencats hace esta denuncia pública que ya ha puesto nuestra abogada @NoeliaRebon.… pic.twitter.com/52WKGYWdbM
— José Manuel López Viñuela – Padre de Kira López (@JMporKiraLopez) October 3, 2025
“Una greu vulneració de drets fonamentals”
“El protocol deixa clar que en cas de produir-se un conflicte amb menors d’autisme implicats s’ha d’avisar a la policia o a una ambulància, però en aquest cas al nen el van deixar perdut”, recrimina López, president de Trencats. El cas ràpidament s’ha fet viral i ha causat commoció, especialment, entre entitats i persones vinculades al col·lectiu.
L’advocada del col·lectiu alerta que s’ha produït una “greu vulneració de drets fonamentals” en deixar el menor sense el servei de transport escolar que garanteix l’educació inclusiva i sense discriminació. Rebón insta l’administració educativa a adoptar “de manera immediata” la restitució de l’accés al transport adaptat i garantir mecanismes de supervisió i control per evitar que es repeteixin uns fets de tal gravetat”.
Expulsión y abandono de un menor con autismo en Terrassa
— Noelia Rebón (@NoeliaRebon) October 3, 2025
Hace unos días, un alumno de educación especial con autismo fue expulsado de su autobús escolar y abandonado en la vía pública, según han manifestado tanto la familia como el propio menor.
👉 La policía tuvo que… pic.twitter.com/2SjTF9oDVs