MónTerrassa
La connexió de les línies del Vallès amb l’Anoia-Llobregat, el 2020
  • CA

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, ha estat entrevistat aquest dimarts a El Matí de Catalunya Ràdio, on s’ha mostrat convençut que la seva empresa acabarà gestionant el servei de Rodalies, en comptes de Renfe. “Ho plantegem com una assumpció de la gestió progressiva”.

Pel que fa al projectes més immediats, Ricard Font explica que l’any que ve s’haurà enllestit la connexió de les línies de l’Anoia-Llobregat (L8) amb la línia del Vallès, i que l’allargament entre plaça Espanya i l’estació de Gràcia serà una realitat el 2025. Això permetrà que el volum de viatgers creixi 50 milions més. Font també avança que el tren llançadora a l’aeroport del Prat, que també gestionarà FGC, estarà a punt el 2021.

Font diu que “l’única manera d’augmentar la capacitat de la línia de FGC del Vallès és fer un segon túnel a Collserola per augmentar capacitat. Sabadell pot estar a 30 min de Barcelona en tren” tot i que subratlla que “el 2021, amb l’entrada en funcionament de 15 nous trens, la línia del Vallès podrà tenir freqüències de pas cada 5 minuts a Sabadell i 2,5 minuts a Sant Cugat”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa