El Consell d’Entitats d’Acció Ciutadana va aplegar una dotzena d’associacions pertanyents a moviments socials per donar a conèixer les seves queixes i revindicacions.
Un dels àmbits tractats ha estat el d’educació, sobretot en referència a la segregació escolar. Puri Carmona, representant de la Comunitat Educativa de Terrassa va llegir el manifest en què s’exposen les diferents propostes en aquesta matèria per al govern municipal:
1. Fer efectiu el protocol elaborat per la Comissió d’Escolarització Equilibrada per tal de combatre la segregació, buscant l’equilibri en la distribució entre la pública i la concertada, tots ells centres sostinguts amb fons públics.
2. Fer efectiva la detecció d’alumnat amb necessitats educatives específiques derivades de situacions culturals i socials desfavorides a P3 i primer d’ESO, i fer l’acompanyament a les famílies durant la preinscripció, matriculació i escolarització.
3. Potenciar i acompanyar, des del servei d’educació, projectes pedagògics en les escoles amb gran nombre d’alumnat amb necessitats educatives específiques derivades de situacions culturals i socials desfavorides.
4. Resoldre els problemes que genera a les famílies no poder pagar els materials i les activitats escolars, i que provoca que no es facin, tot amb un acompanyament de Serveis Socials.
5. Promoure i potenciar la formació en Coeducació del personal docent dels centres educatius i també del personal de les empreses de serveis contractades per l’Ajuntament.
6. Donar continuïtat i suport als plans educatius d’entorn pel que fa a l’educació en el lleure, que realitzen els esplais diaris en alguns barris de la ciutat amb els nens i nenes amb una composició social desfavorida, per garantir la igualtat d’oportunitats.