MónTerrassa
La comunitat educativa de l’Ins Mont Perdut acusa Educació d’asfixia
fdf

!--akiadsense-->

L’Institut Mont Perdut és un institut situat en un context socioeconòmic desafavorit amb molta diversitat cultural, religiosa i lingüística. L’Assemblea Stop Batxillerat Massificat #nialMontPerdutnienlloc afirma que el departament d’Educació no l’hi ha adjudicat el segon grup que li correspon segons el nombre d’alumnat matriculat, el qual supera la cinquantena, i parla d’asfixia. “Això vulnera els decrets que elabora el propi Departament”.

Stop Batxillerat Massificat explica que “d’acord amb la definició de les plantilles docents dels centres educatius (resolució del 16 de maig de 2018), quan a Batxillerat se sobrepassa els 38,5 alumnes s’ha de crear un segon grup. A l’Institut Mont Perdut de Terrassa hi ha 46 alumnes matriculats a segon de Batxillerat, als quals cal afegir-ne 11 amb assignatures soltes; la qual cosa comporta un grup de prop de 60 alumnes. Tanmateix, el Departament d’Educació no ha adjudicat el segon grup al centre. Aquesta decisió insòlita implica menys professorat, menys recursos pressupostaris i, en conseqüència, un greuge sever per a la qualitat educativa que l’institut pot oferir i que l’alumnat mereix.

L’assemblea exigeix que el Departament d’Educació “respecti la llei i adjudiqui un altre grup de 2n de Batxillerat al centre, amb tots els recursos que hi van associats. Aquesta massificació discrimina l’alumnat de Batxillerat de l’institut. L’alumnat té el dret d’accedir als recursos educatius al mateix nivell que el de la resta de Catalunya”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa