L’empresa adjudicatària de les obres per a la creació de la via pedalable entre Viladecavalls i Terrassa ha anunciat l’inici la setmana dels treballs previstos. Aquesta actuació permetrà la creació d’una via que podran fer servir tant vianants com ciclistes, a través del corredor de l’antic traçat de la C-58 i que tindrà un recorregut de més de tres quilòmetres. Un cop finalitzada l’obra, el vial facilitarà l’accés a punts com l’estació de tren, l’Institut de Viladecavalls i els polígons industrials propers, a més d’integrar-se amb la xarxa de vies ciclistes de Terrassa. En el cas del seu traçat a Viladecavalls, permetrà a més la connexió del nucli urbà amb Can Corbera i Can Trias.
Pel que fa al seu recorregut, aquest seguirà el vial d’accés a l’estació des de l’enllaç de la B-245 amb la C-16, creuant-lo pel costat nord amb dos passos per a vianants i bicicletes, per a després unir-se a l’antiga C-58 a través d’un nou pas inferior sota el nou traçat d’aquesta. El projecte inclou també l’adequació del camí existent de Can Mitjans, al sud de la C-16, i del pas inferior sota aquesta autopista per a connectar l’itinerari amb l’Institut de Viladecavalls.
Les obres, amb una durada prevista d’aproximadament 5 mesos, compten amb un pressupost total de 2.843.492,19 €, que la Generalitat de Catalunya finançarà a través dels fons europeus Next Generation.
Des del Govern asseguren en un comunicat que “afavorirà la mobilitat activa i descarbonitzada en condicions de seguretat, tot connectant diversos punts estratègics i donant servei a la mobilitat quotidiana en aquest entorn”.
Com serà el traçat de la nova via de vianants i ciclista
Pel que fa al traçat, el camí comptarà amb un primer tram de nova execució entre l’estació de tren de Viladecavalls i l’eix del traçat de l’antiga C-58. Així, resseguirà de manera separada el vial d’accés a l’estació des de l’enllaç de la B-245 amb la C-16, i el creuarà pel costat nord amb 2 passos de vianants i bicis, per posteriorment entroncar amb l’antiga C-58 mitjançant un nou pas inferior sota el nou traçat de la C-58.
Un cop el camí pedalable arriba a l’eix de l’antiga C-58, se situa en l’extrem inferior de la calçada existent fins al polígon de Can Tries. L’antiga carretera es reconfigura per adaptar-se a un trànsit més local, tot reduint l’amplada de la calçada per als vehicles, mentre el camí per a vianants i ciclistes se separarà amb una barrera New Jersey de la resta de la calçada.