A partir d’avui dilluns es poden presentar propostes al nou Procés de participació ciutadana als Plans d’Actuació Municipals, que a partir d’ara s’articularà mitjançant un procés permanent, i no en base a processos anuals amb calendaris tancats com fins ara. D’aquesta manera, l’Ajuntament vol crear un espai d’interacció i col·laboració de la ciutadania sempre obert a les seves aportacions.
Amb el nou procés permanent, la ciutadania podrà presentar en qualsevol moment propostes susceptibles de ser incorporades a la planificació municipal. Totes les persones que estiguin registrades a la plataforma Participa a Terrassa
(https://participa.terrassa.cat) podran presentar les seves propostes i donar suport a les d’altres. També podran fer propostes les associacions i col·lectius de la ciutat, per la mateixa via.
Les propostes presentades a la plataforma Participa a Terrassa podran ser projectes i actuacions sobre qualsevol aspecte de l’acció municipal, preferentment sobre els següents eixos d’activitat:
Les persones i la igualtat d’oportunitats.
L’economia, empresa i ocupació.
L’educació, la cultura i l’esport.
La convivència ciutadana, via pública i la gestió de l’espai públic.
El medi ambient i la sostenibilitat
La transparència, participació, qualitat i Govern Obert
La secretaria tècnica comprovarà que les propostes presentades compleixin els
requisits legals i tècnics establerts a les bases, i si els compleixen podran rebre
suports. Les bases es poden consultar també a la pàgina dedicada al procés de
participació als PAM dins la plataforma Participa a Terrassa.
En el moment que una proposta hagi superat els 500 suports, els serveis tècnics
municipals redactaran un informe sobre la proposta i, si s’escau, el pressupost
necessari per dur-la a terme. El termini per a aquest tràmit serà de dos mesos (tres
si l’actuació requereix d’inversió).
L’informe tècnic s’elevarà a la Junta de Govern Local, l’òrgan competent per aprovar
les propostes. Les propostes aprovades per la Junta de Govern s’incorporaran al
PAM de l’exercici pressupostari que correspongui, d’acord amb els recursos
disponibles.
Per tal d’afavorir la participació i facilitar l’ús de la plataforma Participa a Terrassa,
l’Ajuntament ha habilitat canals d’atenció telefònica i presencial. Les persones que
necessitin més informació o en tinguin dubtes poden trucar de dilluns a divendres, de
9 a 14 h al Servei de Qualitat Democràtica (93 739 70 00, extensió 7859). També
s’atendrà presencialment, els divendres de 10 h a 14h, al Punt del Voluntariat (atri de
l’Ajuntament, Raval de Montserrat, 14).
Complementàriament, l’Ajuntament oferirà sessions presencials de dinamització i
participació que permetin aportar reflexions i noves idees que serveixin per a la
construcció de propostes. Aquestes sessions es faran fins el mes de maig, amb una
periodicitat mensual. La primera d’elles es farà l’11 de febrer, de 18 a 20 h, al casal
cívic de Ca n’Aurell (pl del Tint, 4).
Per assistir-hi cal inscripció mitjançant correu
electrònic a qualitatdemocratica@terrassa.cat. En aquesta mateixa adreça es poden
demanar, si s’escau, servei de canguratge i de llenguatge de signes (aquests serveis
s’han de demanar cinc dies abans de la sessió).
Més informació a https://participa.terrassa.cat/processes/PAM
